kan inte konsentrera sig på att äta

E

Etoile_

min dotter (3mån) kan int konsentrera sig när hon ska äta, hon vänder å vrider på huvudet åt alla håll. och efter en styund tröttnar och och får inte i sig allt hon borde.
Hon är uppvuxen på flaska eftersom jag blev akut opererad för gallsten och fick så mycket smärtstillade så jag inte fick amma så mjölken sinade. Flaskan har gått jätte bra från dag ett så de är inget problem, de är nu den här veckan hon ska syssla med allt annat än äta, några tips vill ju inte hon ska magra

Sv: kan inte konsentrera sig på att äta

Hm, hade också en sån fast jag ammade så det var ännu jobbigare när hon släppte och skulle kolla på massa annat och mjölken sprutade...suck. Det enda jag kunde göra var att försöka få omgivningen så tråkig som möjligt. Lugn och ro helt enkelt!

Exakt så är Isak med.
Också flaskuppfödd (haha vad kul det lät)
Tittar på allt och vill inte äta.
Sen är han ändå hungrig om en timme igen.

Dock är det bara när han får flaska som han gör så.
Med puren är det inga problem. Så jag tror han är trött på ersättningen helt enkelt.
Finns dock ingen välling för hans ålder (snart 5 mån)

Senast ändrad:

ah försöker med detta, stänger in mig i sovrummet å gör de hur tråkigt som helst men funkar inte. Men som igår när vi va på stan efter jag ätit lunch då var de matdax på henne så då blev de matning på restaurangen men å minsan var ho n hur avslappnad som helst :S

okej, aa jag längtar lills lilla ebba får börja prova på sakar, tror hon kommer gilla de bättre, lite drygt en månad kvar tills vi tänker börja med lite banan eller gröt

Sådär gjorde Nikki också. Jag försökte precis som du att gå in i sovrummet där det var tyst och stilla. Ibland funkade det och ibland inte. Dom gånger det inte fungerade fick hon helt enkelt vara utan. Jag anser att om hon hade tid med att titta på allt annat så var hon nog inte tillräckligt hungrig.
Efter ett tag blev hon rejält hungrig och då åt hon även om det var livat runtomkring.

jo jag har funderat på den tekniken jag med för är dom verkligen hungriga så äter dom ju som sagt

Har du en ergonomisk bärsele så kan det funka att ge flaska när hon sitter i selen, så gjorde Mats ibland när jag var iväg i stallet och N-L behövde sova..

vad är ergonomisk :o
Jag ha iaf en babybjörnele, ska prova de som du föreslog lät hur bra som helst! tack så mycket

Lägg en "snuttefilt" över huvudet (och kroppen) så att hon bara kan se dej och flaskan, det blir ombonat och tryggt och de kan koncentrera sig.

Ofta behöver man inte gå undan utan det är lättare för barnet att äta där h*n befinner sig just då för då har de redan kollat in allt.

Mina barn gjorde likadant och det fungerade jättebra med snuttefilten, likadant när de skulle sova!

Tänkte på en ergo/beco/manduca/patapum, där barnet sitter mysigt och ergonomiskt nära föräldern men ändå ser bra.
Iof är väl din bebis på gränsen till liten för de selarna men det beror på hur stor bebisen är (finns "babyinsats" iof). Annars kan en mei tai eller bärsjal funka, om inte babybjörnen funkar..

okej tack så mycket för tipset de ska jag prova :)

Verkar hon mogen så kan du börja med smakisar redan nu. Antingen vill hon ha det eller inte.

är de bra i så tidig ålder? frågar därför jag inte har någon erfarenhet alls varken av barnmat eller små barn haha

Ja, 4 månader är bara en rekomendation. Alla barn mognar olika fort. De måste dessutom lära sig hur de ska göra när de får puré i munnen, vissa förstår direkt och andra inte först de blir närmare 1 år.

Rasmus var strax över 3 månader när jag började med honom. Mosad banan, potatispuré och gröt. Han har sen första smakprovet ätit allt som kommit i närheten av hans mun ;)

låter hur bra som helst, jag får helt enkelt ta och prova på de någon dag!

Liknande trådar

Övr. Barn Det här lär bli långt, men hoppas någon orkar läsa... Jo, jag slutade med amningen redan när dottern var två veckor, det är snart ett...
2
Svar
22
· Visningar
3 201
Senast: Mirre
·
B
Gravid - 1år Dottern är ju nu sju månader, och äter en massa mat på dagarna. MUMS :d tycker hon! Därmed ammas hon ju allt mindre. Faktiskt inte alls...
Svar
4
· Visningar
1 034
Senast: kpist
·
Gravid - 1år Ja, ruriken beskriver ganska bra hur jag känner just nu. I lördags kom vi hem efter att ha varit på semester i sammanlagt en vecka...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 081
Senast: Stinaelin
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 610
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama