Kan ingen säga till mig på skarpen...

nyponros

Trådstartare
...att det är alldeles för tidigt för mig att skaffa en till hund?

jag vill ju ha en omplacering runt 4-5 år, och gissa vad jag hittat?

En 4 årig cockerhane, pga sjukdom som gör att nuvarande äg. inte kan ha kvar, omplacerasd av uppfödaren.
Verkar seriöst!

En 5årig eng. springer, pga tidsbrist, enligt ägare trevlig hund med av-påknapp.

Det är en 5-månaders cockertik jag har.:crazy:
Kan ingen upplysa mig om alla negativa saker med detta, så jag kan sluta tänka på det?:angel:

Sv: Kan ingen säga till mig på skarpen...

Ser ju inget negativt i en 5 månaders tik får sällskap ju.....;)

ihhh, så får du ju inte säga:angel: ;)

Men jag VILL!
Och jag har tid!

ujuj... men att det är hanar båda två?

Neeej.. inte jag heller:p
Hon älskar andra hundar, och skulle säkert älska att ha en hundkompis på heltid!
Hon kommer vara helt tokig när lekfarbrorn Morris kommer imorgon, en 9 årig irländsk setter som inte är fullt lika road;)

Men vad kul det skulle vara att ha två egna att mysa och träna med!

Och om man nu är intresserad, vilken ska man intressera sig mest för? Jag kan nog tänka mig springern också somr as, för visst är de två ganska jämförbara? Samtidigt som det vore skoj med två cockrar...ojoj... :p

Jaa, jag tror det också. Springern var inte kattvan, och våra katttanter är redan lite trumpna för att vi har en dum valp i huset:p

Och sen är ju cockern:love:

Mor har lovat att ringa åt mig imorgon, och iallafall ställa lite frågor och så:)

Fast det är ju rätt kul med lite variation med...:angel:
Hundarna brukar rätt snabbt lära sig va tillsammans med katter..

jaa, jag tycker om springer snaiel som ras också, så det är lite beslutsångest:angel:

Men, jag får höra vad de säger om hundarna så kan jag sedan bestämma vilken som är mest aktuell:)

Springern hade tydligen jagat endel hare, och tyckte jättemkt om det. Kanske inte så lätt att få den att tänka om då om vi möter en hare på ridturen...:angel:

Jag skulle satsa på cockern om jag var i ditt ställe. Efter att vår gamla hund blev attackerad av en lös springer och jag läst om springer rage, bla här på på buke, så är det en ras som jag aldrig kan tänka mig!

Mia_R skrev:
Jag skulle satsa på cockern om jag var i ditt ställe. Efter att vår gamla hund blev attackerad av en lös springer och jag läst om springer rage, bla här på på buke, så är det en ras som jag aldrig kan tänka mig!

Äh, nu tycker jag att du är kategorisk. Visst finns det problem med temperament på springer, men det betyder ju inte att de flesta är dåliga. Det finns problem med temperementet hos cocker också, men fortfarande är de flesta bra. Bägge hundarna som det funderas på är ju dessutom ordentligt vuxna, så man köper ju inte grisen i säcken.

Personligen skulle jag välja cockern. Dels för att det är "min" ras, dels för att springern är lite stor att dela soffan med när man har flera hundar. Vad det gäller hane & tik tillsammans skulle jag starkt överväga kastration av hanen. Men det är helt min personliga reflektion.

Visst är jag övertygad om att det finns trevliga springrar, men jag skrev också att om det var jag så hade jag valt cockern. :D

Hehe, jo, jag är faktiskt mest intresserad av cockern änsålänge:)

Vi har ringt på honom idag, och han låter intressant. Nu har jag mailat över lite uppgifter och berättat närmare om mig själv, så ska de maila bilder och svar tillbaka :)

Dock hade de flera intresserade, och det var ju lite "synd".
För mig iaf;)

men de hade ingen som lät "perfekt", så vem vet, kanske fastnar de för mig? han kommer ju få sällskap, ett aktivt liv, träning och kärlek i överflöd :)

Nu håller jag tummarna!
Anton heter han föresten:D

Hej:)

Angående kastration kommer det antagligen bli så, han hade varit väldigt intresserad av deras tik hemma. Och jag tror det är skönast för alla parter om han var kastrerad, så det blir nog så om han nu kommer hem till mig.:)

nyponros skrev:
Springern hade tydligen jagat endel hare, och tyckte jättemkt om det. Kanske inte så lätt att få den att tänka om då om vi möter en hare på ridturen...:angel:

Har en hargalen springer som jag just av den anledningen inte vågar ha med ut och rida... I övrigt jättetrevlig hund på alla sätt!!

Mia_R skrev:
Visst är jag övertygad om att det finns trevliga springrar, men jag skrev också att om det var jag så hade jag valt cockern. :D

Fast i ditt förra inlägg lät det faktiskt som du dissade alla springrar totalt p g a det tråkiga du varit med om :angel: ... Och Springer rage är verkligen inte något vanligt.

Att man sedan föredrar olika raser olika mycket är ju självfallet en annan sak :) .

Nej, det skulle nog inte vara ngn bra ide tyvärr.
kan ju gå bra men vad ledsen jag skulle bli om han tog en hare ute eller ngt. Sen är det ju inte direkt bra f.övrigt heller:angel:

Det är det där med hund på ridturen som gör det så smidigt för mig, att avrje dag gå ut en 1½-2 timmars promenad efter 3 timmar i stallet blir ganska uttröttande efter ett tag gissar jag;)
och är de med på ridturer får de ju springa "som de vill", vara i finare natur och plaska i vatten =)
Och sträcka ut på riktigt !

Så jag hoppas på cockern! Annars får jag titta vidare:)

Liknande trådar

Övr. Hund En nyfiken fråga: vad vore det motsvarade ordet till att adoptera? Omplacera så ger man bort hunden, men man kan inte säga att man...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
4 976
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Tänkte berätta hur det går med vår nya hund. Vi fick en 4-årig amrishane som omplacering för ca 6 veckor sedan. Den tragiska...
Svar
8
· Visningar
2 199
Senast: mandalaki
·
Övr. Hund har sett en gammal tråd om hur länge man skall vänta innan man skaffar nästa hund. jag har en 5-månaders cockertik, var innan henne...
Svar
8
· Visningar
1 122
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama