kan hund bli avundsjuk?

Kitzy

Trådstartare
jag har precis börjat dejta en ny kille, vi har varit kompisar ett tag innan så han har träffat min vovve många gånger och dom tycker om varandra jättemycket, det märks, min nye pussar på, gosar med och myser allmänt med min vovve hela tiden (han är jättekär i henne)

men nu när vi blivit mer än bara kompisar och ligger och myser så vill hon gärna ligga mitt emellan, alternativt ligga ute i soffan på natten, sen vill hon inte äta, utan bara fnyser åt maten, men när vi var hemma hos mamma igår så passade det bra att äta, och sen på kvällen när jag hällde upp lite mat till henne så fnös hon bara åt det igen, och nu när killen är på jobbet så satte jag mig med henne och maten och då åt hon minsann upp allt.

tycker det är lite konstigt? vad kan man göra?

Sv: kan hund bli avundsjuk?

Låt hunden vara och gör ingen grej av det. Var som vanligt bara så kommer hunden snart acceptera förändringen i flocken.

+1 på det!

Finns nog inte mycket att göra och du ska nog inte göra nånting heller. Din hund kommer lära sig så småningom, men det är inte lätt när flocken ändras. :)

Jag hade en kill-kompis här några dagar för ett tag sen och min hund har aldrig brytt sig om mina vänner innan eller efter. Men just när han var här och vi låg i sängen så vart hon heeelt galen. Hon började bitas, morra och bete sig på ett sätt så jag trodde det slagit slint i skallen på hennes fullständigt. Men jag och killen var bara konsekventa mot henne och sa till henne att gå och lägga sig när hon började hålla på. Och hon slutade få sina "ryck" efter ett par dagar. Hon var fortfarande svartsjuk, det märktes.. Men hon insåg att hon kan inte bete sig hur som helst, hon får sin kärlek och omtanke.. men behöver inte stå i centrum hela tiden. :)

svarar båda :)

jo jag låter henne redan vara, beter mig inte annorlunda alls.

ville väl mest höra om det var någon mer som kände igen det här beteendet? :) hon är inte ett dugg aggressiv mot min nya, snarare tvärtom, hon pussas med honom, gosar och viftar på svansen.

men hon vill inte äta, och ligger och surar i soffan på natten eftersom hon inte riktigt får plats i sängen, hon lägger sig alltså i soffan självmant.

men brukar det gå över på några dagar?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 384
Senast: Hellhound
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 713
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 927
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 396
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka