Kan hästar Lönn?!

P

Pepita

Har en liten fråga. Kan hästar äta lönn? Eller smakar det illa?/P. :cool:

Sv: Kan hästar Lönn?!

I vår vinterhage har vi ett 10-tal björkar, några enar och en lönn.
Björkarna och enarna är väldigt sönderätna, lönnen har ngn av dem smakat lite på men sedan har den fått vara ifred. Om detta är för att den verkligen är äcklig, eller för att björkarna helt enkelt är godare vet jag ju inte förstås.

Släppte ut min häst i en ny sommarhage (med massor av gräs!) häromdagen. De hade nyligen fällt en lönn där och hon stod en bra stund och åt både lönnkvistar som låg kvar på marken och barkspill, så hon verkade inte tycka illa om det iallafall.

/Malin

Våra hästar ÄLSKAR lönn kvistar.

Lönn var väl ett av dom träd som förr användes som foderträd???
de flesta hästar älskar att gnaga på träd som är fällda,grenar och kvistar... det har vi märkt sedan Gudrun... om inte förr :smirk:

Ok! Tack så mkt, någon som vet om al är gott?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
910
Senast: Jeps
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 019
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 323
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar