Kan hästar få hicka?

Sv: Kan hästar få hicka?

japp. Jeg har en hest som til tider kan få hikke,vet iallefall ikke hva annet det kan være... :rofl: har snakket med vet. og h*n hadde aldri hørt om at en hest kan hikke..Og han gjør det selvfølgelig ikke når h*n er i nærheten :D
men jeg er helt sikker... ;)

Jajamensan....min hickade i våras på kvällen..3 timmar höll hon på :smirk: . Jag var nära o ringa vet. men en kompis sade att hicka kan de visst.
Jag menar varför inte? De är djur liksom vi...fast jag vet hästar inte kan kräkas (tror det i alla fall) men min pålla hickade bevisligen...
:devil: försökte med alla metoder inklusive longering, massage och ett litet skrämselförsök (men min icke lättskrämda häst bara flinade åt mig - är säker på det i alla fall :D ) Fast hon slutade till slut...och verkade inte lida alls av det - hicka alltså.
Kram Rimma

Jepp,har haft två hemma som hickat.

Den ena när han blev arg och upprörd,då fick han alltid hicka och den andra fick alltid det när han kastade i sig kraftfodret.

Jepp, min gamla foderpålle hickade ibland då å då.. :) Pratade med vet. men de hade aldrig hört talas om nåt sånt.

Jag inbillade mig att min förra häst fick till läten som jag tyckte var hicka... fast å andra sidan, när han sov låg han och sparkade med benen och lät, som hundarna gör när de drömmer.... :D

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 873
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
330
Senast: Hedinn
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
937
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Min häst har fått en stickskada rakt genom kinden, hål igenom. De försökta laga på lokala veterinärkliniken för 5 d sen. Fick ta...
Svar
2
· Visningar
436
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Snabbtest för Gardia
  • Stillsam sysselsättning?