Kan han hoppa ändå trots en gammal Gaffelbands skada??

K

Kapre

Hej, min kuse var förra sommarn sjuk i tre månader :cry:
Men är nu så bra som han kan bli :), han blir något svulen av Hårdare dressyr, men ej om man galoppar i skogen o så, har lös hoppat o hoppat (ändå rätt högt) i skogen utan att han blir minsta svulen, tror böjda spår påverkar mera... så jag undrar kan jag hoppa?? Fast givetvis kolla detta ben! MvH Lisette

:confused:

Sv: Kan han hoppa ändå trots en gammal Gaffelbands skada??

Snälla vill gärna ha svar!!!!!!

:cry:

Hej!

Du får nog testa själv hur det känns i benet och om han svullnar upp efter hoppning...

Jag skulle inte hoppa en häst som svullnar i benet efter ett hårdare dressyrpass men du känner din häst bäst själv...

Jag hade rådfrågat vet. som kollat hästen innan och hört vad han/hon tycker.

Jag håller med Kejrin, jag vet inte om jag skulle hoppat min häst om den blir svullen av hårdare dressyr då man belastar benen mkt när man hoppar.. Men det kan ju endast du avgöra eftersom du känner din häst bäst själv!

Tack så mkt för all hjälp, jo ska fråga vet :D:bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 661
Senast: Mabuse
·
Träning Hej på er!! Det här med att lära sig rida är en svår konst, och man blir ju aldrig "klar". Först tänkte jag när jag lärt mig att jobba...
Svar
16
· Visningar
5 627
Senast: Equilina
·
Ekonomi & Juridik Hej Jag har studsat över flera annons senaste tiden som är på väldigt dårligt engelska, och sen från ofta konstiga herr namn som "Evan"...
Svar
5
· Visningar
1 638
Senast: Loons
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025
  • Olja till häst ?