Kan fåglarna äta det här?

Riley

Trådstartare
Hittade ett par påsar med någon gnagarblandning i skafferiet.
Är det här något småfåglarna eller skatorna kan/bör äta?

IMG_9186.jpg

Det står inte vad som är i men ser ut att vara bland annat solrosfrön, majs, korn (?) och ärtplattor.
Tilläggas ska kanske också att påsen är ca 1½ år gammal, men den är oöppnad, det finns inget mögel och inga kryp.

Sv: Kan fåglarna äta det här?

det slinker säkert ner! skulle vara om några bitar är för stora och kan fastna i halsen men annars är det nog inte onyttigt :)

Det enda som är lite större är majsbitarna, men de är väl så pass tunna att de inte borde ha några problem med att picka sönder dem innan de äter?
För några kvävda fåglar vill jag inte hitta. :p

ja, dom tunna "chipsen" kan dom picka sönder. Du kan nog vara lugn :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 636
Senast: Enya
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 703
Senast: Sandora
·
Hundhälsa Som rubriken säger, hjälp mig och min problem hund! :D Jag tycks inte hitta NÅGOT foder som inte går att matcha kriterierna. Bryr mig...
2
Svar
30
· Visningar
6 405
Senast: fijja
·
T
Foder & Strö Hej hej! Köpte ett fullblodssto för ett par månader sedan och förra ägaren gav henne 3 kg Hippo Grow Alfa/dag + kalk och morötter. Ca...
2
Svar
23
· Visningar
2 869
Senast: Tunnelapa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar