kan ett foster mistas för en folik

vinkelina

Trådstartare
vist heter de så , ett växande ägg?

började prata med en i stallet idag, om min icke dräktiga häst. vet påstår ju att hon är betäckt vid fel tidpunkt.

MEN

hon är betäckt naturligt, då borde hon ju inte släppa till en hingst om hon ej är redo.

så jag började fundera om vet kan ha tagit miste, att de som hon trodde var ett växande ägg egentligen var ett foster.

eller är ja helt inne på fel linje?

Sv: kan ett foster mistas för en folik

Har inte du haft tråd om detta förut ?? Och fick rådet att dräktighetskolla henne så slipper du fundera ?

Och var det inte du så gäller samma råd dräktighets kolla igen så får du svar .

Mia

Äggblåsorna sitter på äggstocken, och dräktighetsblåsorna finns i livmodern.

Så nej, om veterinären är någorlunda normal så tar han INTE fel.

KAn ju helt enkelt vara så att hon inte blev dräktig. Alla blir inte det och man hittar inte alltid en orsak.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 633
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 318
Senast: Masse
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 875
Senast: Lhas
·
Avel Jaha… Då börjar jag vackla på namn till fölet. Därav denna tråd, kanske är det fler som börjar fundera på namn nu. Mitt sto kommer...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
9 665
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka