Re: Kan erlichias ge \"bara\" ledinflammation?
Jo jag vet att jag griper efter halmstrån nu...
Du om nån vet ju att det under inga omständigheter kan bero på ridningen. (Hästen har alltså skrittat till 90% i ett halvår... bla för att han absolut inte ska kunna överanstränga sig)
Det är tungt när man gjort allt och så går det åt helsike ändå. Det finns inte en mer genomkollad häst (kollad av alla olika yrkeskategorier, you name it)
Ömmar ingenstans, muskler helt ok, hovar ok ömmar inte för visitertång, inga gallor (förutom en pytteliten bak men den kotan är helt ua på röntgen)
Lite sne här och var men inget som ska påverka med den träning han fått (typ sjukgymnastik), pigg och glad.
Och ändå är han halt på alla fyra! 2,5 grad båda fram och 1,5 båda bak vid böjprov
Antar att det bara är att avvakta artroskopin. Hoppas det är den där lilla benförändringen i VF som är orsak, övriga tre ua. men jag fattar inte hur den skulle kunna påverka så mycket.
Ska höra om Stenestad kan kolla på röntgenplåtarna från i julas, det kanske ändå fanns nån liten förändring även då som de förbisåg. Plåtarna som togs igår avslöjade ju inte om det var en lös liten bit eller en pålagring. Men hur kunde han bli frisk då och sen sämre igen av "ingenting"?
Jag känner mig bara ledsen och uppgiven