Linduzz

Trådstartare
katter öppna dörrar?

En av våra kan det, han öppnar om han vill in till något rum:rofl:

Han hoppar upp, Får tassen runt handtaget och gungar lite och vips så är dörren öppen:rofl:
Hopplösa katt:D

Sv: Kan era

Japp tom "fina damen" har lärt sig nu så nu kan alla tre innekatterna det:p
Stall katterna vet jag inte det finns ju inte så många dörrar de behöver öppna:)

Ah det är så irriterande:p
Nu har dom bott på toan en dag för vi håller på och pillar, Så tröttnar den ena och öppnar..
Det går ju inte att låta bli och skratta när han kommer trippandes:rofl:

Skönt att vi inte är ensamna om detta:p

Som tur är har han inte försökt att öppna ytterdörren, Vore dumt om hundarna sprang ut.. Kanske borde ta förvana att låsa den? heh

Min ena öppnar oxå ytterdörren (bor i lägenhet 1:a vån finns 6 vån)
Öppnar han den sticker han först en våning upp å när han ser mig komma upp för trappen så sticker han en våning till osv :D kan bli mkt motion de :smirk:
Låser alltid dörren nu för tiden

Vi har haft flera katter som kan öppna dörrar, men min katt, som nu förtiden bor hos mamma och pappa, kan inte ens öppna en dörr som står på glänt :D

Han förstår inte det där med att peta in en tass och dra upp dörren, tidigare kunde han inte ens putta upp en dörr som öppnade utåt, men det har han ju äntligen lärt sig.

Min förra katt kunde öppna dörrar.
Han kanske inte var så smidig och tystlåten av sig, men öppna kunde han.

Han hoppade upp och hängde tassarna runt dörrhantagen tills dörrhantaget gick ner, då var oftast dörren lite öppen så det gick att putta på dörren.

Men det var mäst sovumsdörren han öppnade på nätterna, sen smög han in och la sig i min säng, fast vi vaknade oftast vid själva dörröppningen.

Ja som tur är det bor vi på en gård så det gör inte så mkt att han öppnar ytterdörren, DEssvärre är det lite jobbigt när man nyss fått in den andra katten (som är knäpp) så sticker hon ut igen..

Haukur; Låsa upp dörrar med nyckel i? Ojda h*n måste vara en dörrexpert;)

Carran82; Sån är våran andra katt, Sätter sig och rent av skriker, Helst mitt i natten oxå..:D

Cita; Ojda, Det om nått kan ju bli lite bökigt, Visst är det roligt me sådana katter?

Vår gammelkatt var expert på att öpnna dörrar, honkatten däremot är för klen. :D ( Eller i alla fall för fin för att göra arbetet själv... :crazy: ). Måns har inte fattat det där med dörrar än, men jag tror bara det är en tidsfråga tills han också lär sig. Idag kom jag på honom sittande på köksbänken ivrigt funderande på hur han skulle få upp kylskåpsdörren. :crazy:

Haukur; Låsa upp dörrar med nyckel i? Ojda h*n måste vara en dörrexpert;)

Haha, ja han är hopplös, har testat att vända handtagen tom men d funkar inte... En gång öppnade han en låst källardörr (med nycken i låset) som inte ens jag klarar av att öppna med en hand, måste använda båda men kisse fick upp den... Han är makalös:love:

En av våra kisseflickor öppnar dörrar genom att med lite "kamikazestuk" kasta sig mot dörren och tillhörande dörrhandtag så hon får till en stöt mot dörren samtidigt som hon trycker ner dörrhandtaget... sen hänger hon kvar där tills dörren är helt öppen :D

Och nästa dörröppnare kör en HELT annan teknik, han bor ute på gården där dom flesta dörrar är lite snea och vinda.. han kör helt sonika in klorna i dörrkarmen, tar stöd mot vaddet nu blev den här gången med bakbenen och pressar upp dörren med nacken o.0 Han har samma teknik när han öppnar fönster.. *S* Ska sluggo hållas inne i något rum får man binda ihop fönstrena och sätta motionscyklen framför dörren, tidigare använde vi två verktygslådor och två trekilos hantlar samt en symaskin, men med lite träning lyckades han skuffa upp dörren endå... jämrans hulkenkatt... :/

Men visst älskar man dom för det :) Livet är aldrig tråkigt om man delar det med en påhittig katt...

Lillmissan har precis förstått detta med handtag. Hon är högdräktig och jättetjock men det hindrade henne inte från att hoppa nästan 2 meter upp i luften för att öppna ytterdörren utifrån. Den var dock låst så matte fick hjälpa. ;)

Våra katter har tackolov inte lärt sig öppna dörrar än. Däremot har de klantiga missarna lyckats stänga dörrar om sig! Det hände senast när sambon var ensam hemma och katterna busade runt i lägenheten. Efter ett tag blev det tyst och stilla, skönt tyckte han, men sen hörde han ett hjärtskärande pipande och krafsande. Då satt de instängda i arbetsrummet båda två och grät över att de inte kunde komma ut, stackarna :p

Morfars gammla katt kunde det. En smula irriterande när jag skulle sova hos morfar, för kattfan sov alltid nere vid fotändan, och så fort man råkade röra på fötterna hoppade han på dem :p

Haha min syrras ena katt är en riktig :devil:

om man ska stänga in dom lite snabbt för att kanske vädra eller ngt (hon bor i lgh) så får man sätta för ngt, annars hoppar ena katten upp o öppnar... helt galen ;)

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
682
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
460
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
223
Senast: MJLee
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
588

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka