kan era hundar några trix?

M

miffogreta

hehe, när vi får hem valpen ska jag jävlas med mamma å lära den att sjunga :D kanske tar ett tag men va faan :p
kan era hundar några trix?
hur har ni gjort för att lära dom det?

Vi har två vovvar, en schäfer til & en blandis hane.

Dom kan typ samma trix.

Krypa. Det va lite små roigt att lära dom. Be vovv lägga sig ner, sen hade jag en godis i handen så lät jag henne "jaga" den medans jag höll en hand på ryggen så hon stannade kvar liggandes så sa jag "KRYP". det tog inte lång tid ;)

Dom lyssnar på lite udda kommandon åxå.

Om jag frågar "Är du nå tacksam" då sträcker båda fram tassarna å "Tackar". hehe. .

Dom kan rulla runt & lite sånt där "vanligt".

Fått lite idetorka på att lära dom nya saker.

Nån som har tips? :cool:

jadu mina kan många trix, yla på kommando, sitta vackert, dansa, spela död, krypa, rulla runt... osv osv småhundar gör vad som helst för godis haha.... lättlärda rackare.... chihuahuan kör igenom allt han kan så fort han ser att jag tar fram lite skinka :D

Vår hund är ju bara 12 veckor än så länge, det enda hon kan är sitt + ligg och rulla runt. Vi försöker lite medf kryp också, det går ganska bra.. :)

Gammelhunden som vi tog bort i våras kunde en del grejer. :D
Förutom allt det vanliga kunde hon.
*Sitta fint..
*prata..skälla meningar :D
*rullarunt
*vinka
*tacka
*high five
*dansa på bakbenen
*höger och vänster
*Men den roligaste :DInget illa ment mot tjejer i stockholm.Men sa man till henne"vad gör flickorna i stockholm" Slängde hon sig ner på rygg och sprattlade med benen :angel:

Freja kan:

Vacker tass (med höger tass)
Give me five (med vänster tass)
Sitt fint
Dansa (står på bakbenen)
Rulla runt
Snurra runt (som om hon jagar sin svans)
Spela död (fast hon är mest halvdöd... hon har svårt att läga ner huvudet på marken... ;) )
Skall
Att man lägger en godis på nosen och hon ska vänta, och sen ta den i luften.
Hämta olika saker.
Räkna till två. (Skäller två gånger :) )

Har även jag idétorka, vill lära henne mer konster eftersom hon tycker det är så roligt! :)

*Men den roligaste :DInget illa ment mot tjejer i stockholm.Men sa man till henne"vad gör flickorna i stockholm" Slängde hon sig ner på rygg och sprattlade med benen :angel:

:rofl: :banana: :devil: :rofl:

Min jaktkorsning kan:
Tack
High Five
rulla runt
spela död
sitta fint
pussa husse på kommando ;)

Stövaren kan
Tack
sitta fint
Vad säger kossan= mooooooo :p

Min förra hund kunde springa in i elementet utan att få hjärnskakning. :smirk:

:cool:

Hon är coolast!!

Hon klarade dessutom att fastna med tassen i toalettstolen, hon stod där hela natten utan att ta sig loss. och sa inte ett ljud!

hahahahahahaha det va kul :D
hur tusa ska man göra för att lära dom det där med flickorna i stockholm? :confused:

tack alla ni andra :D här ska övas!

Hehe... precis det tricket kunde min förra hund också.. enda skillnaden var väl att vi sa:
Hur gör flickorna i Örkelljunga?
:angel: :devil: :angel:

Jag försöker lära Selma att komma med kopplet när vi ska gå ut och jag säger "kopplet". Har inte kommit så långt än, jag sätter kopplet i hennes mun samtidigt som jag säger "kopplet", sen tar jag det igen och ger henne en godis.

Ska lära henne att vinka med tassen när jag säger "hej hej!" :)

Och sen jätteprojektet, sambon (och jag) ska lära henne åka skateboard. :D

Hehe ja. Men vi får väl se om hon tycker det är kul, annars låter vi bli.

tyskate1.jpg

min jack russel kan sitt, ligg, dansa, kryp, sitt vackert (sitter på rumpan om ni fattar) och vi har påbörjat spela död

Vår labbe kan:
-sitt
-ligg
-rulla runt (lärde henne genom att lägga henne på sidan, rulla runt henne och samtidigt ge kommandot)
-kryp (sa åt henne att lägga sig ned, drog godis framför och höll en hand över ryggen på henne)
-skall (skälla)
-tass (räcker upp höger tass)
-slå på hand med tass
-spela död (la henne ner på sidan, sa åt henne att stanna kvar och gav kommandot. Fungerar bra så när som på svansen som inte riktigt vill vara död)

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 014
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
748
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka