Jag är helt säker på att flyget kommer att vara tillgängligt 2020 och vara på väg mot den fördubbling som industrirepresentanter själv säger ger "huge benefits for the world."
Motmedlet är internationella överenskommelser om att flyget måste stå för sina miljöeffekter i mycket högre utsträckning än idag, så att vi hindrar denna galna utveckling. Så välj gärna bort flyget alla som känner att de vill och kan det, det kommer också ha en marginell påverkan konkret och kanske en signifikant sådan gällande attityder som kan resultera i nya politiska reformer.
(Personligen har jag minskat flygresandet i tjänsten med 80% och privat med nästan samma faktor. 99% av allt resande i tjänsten är dock med flyg, då kundbasen finns på alla världsdelar (till och med Antarktis!) med starkt fokus på allt utom hemma i Sverige. 1 kund av 900 kan nås med tåg eller bil. Framförallt har flygresandet ersatts med mer avancerade samarbetslösningar via teknik, som sådär subjektivt drastiskt har ökat förmågan att serva kunderna snarare än minskat.)
Motmedlet är internationella överenskommelser om att flyget måste stå för sina miljöeffekter i mycket högre utsträckning än idag, så att vi hindrar denna galna utveckling. Så välj gärna bort flyget alla som känner att de vill och kan det, det kommer också ha en marginell påverkan konkret och kanske en signifikant sådan gällande attityder som kan resultera i nya politiska reformer.
(Personligen har jag minskat flygresandet i tjänsten med 80% och privat med nästan samma faktor. 99% av allt resande i tjänsten är dock med flyg, då kundbasen finns på alla världsdelar (till och med Antarktis!) med starkt fokus på allt utom hemma i Sverige. 1 kund av 900 kan nås med tåg eller bil. Framförallt har flygresandet ersatts med mer avancerade samarbetslösningar via teknik, som sådär subjektivt drastiskt har ökat förmågan att serva kunderna snarare än minskat.)