kan han ha fått samma som min ponny fick av Ehrlichias? Fång med en sån smärta att det inte fanns ngt att göra. Jag förstår precis hur du känner. För mig kändes det som om allt skulle ta slut. Han blev sjuk på samma dag som jag köpte honom 12 år tidigare. Det är två månader sen och jag kan inte tänka mig att sätta mig på en annan häst ännu. Inte innan jag har glömt hans små egenheter, hans lukt, hans virvlar, vår kommunikation, våra stunder....allt.
Självklart glömmer jag inte helt men jag vill att det ska bli mindre påtagligt så att det gör mindre ont i mig.
Ta dig tid att vara m honom den sista tiden, du kommer att ha lättare att förstå och acceptera efteråt.
Det är så j-la orättvist att man ska mista en älskad vän på det sättet och inget gör att det känns bättre. Tvärtom har jag märkt att man kan få skuldkänslor över tid som man inte använde till honom. Om jag bara hade vetat hur lite tid vi hade, 12 år, så hade jag gjort saker annorlunda. Tänk på att din häst fick leva ett relativt långt liv iallafall om det är ngn tröst.
Tänker på dig, var stark nu.
janta