kan det vara pga mugg?

Lisaa

Trådstartare
Hej alla bukisar!

Har har ett litet problem som ni kanske skulle kunna lösa åt mig..
Min häst hade sprungit i hagen och lyckats trampa sig på ett bakben, lyckligtsvis räckte det att vi tvättade och lindade benet för att skydda från smuts. Dagen efter såg såret fint ut men hon hade en bula i mitten av bakbenet, de var inte speciellt varmt. Två dagar senare hade hon en likadan knöl på ett framben. Jag tänkte då att hon hade fått sig en smäll, båda benen var något varma men hon var helt ohalt. Svullnaden och knölarna försvann efter några dagar. Men på frambenen kom det tillbaka, varm och svullen runt kotan och upp en bit på senan. Direkt tänkte jag att det var kotledsinflammation. Ingen hälta och hon var pigg och glad som vanligt, dock var huden röd och irriterad och hon verkade lite öm om man tryckte runt kotan. Två dagar senare kom det fram mugg i karleden, så tvättade och så. Muggen har spridit sig upp mot halva senan. Min tanke eller förhoppning är att det är därför hon var varm och svullen i kotan. Kan det vara så??

Jag har fått en tid till en klinik på fredag så då hoppas jag att jag får svar. Men vad tror ni? Finns det någon möjlighet att det kan vara så?

Sv: kan det vara pga mugg?

Du måste vara betydligt mer utförlig i din beskrivning.

det går inte att skriva "en bula på bakbenet". Exakt var o hur.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 047
Senast: Fazeem
·
Hästvård Hej! Är kanske något onödigt smånojjig nu. Har haft häst i knappt 1års tid så hästägare grejen är något nytt för mig när det kommer till...
Svar
3
· Visningar
986
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
4 208
Senast: Hedwig
·
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
4 407

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka