Kan det bli fler?

S

Skuggabaldur

Lilla katten fick en unge inatt vid 2-tiden. Jättesöt liten filur. Men hon var rätt så tjock och jag undrar om det kan komma fler ungar så här långt efteråt? Eller om det bara var den? Mamma katt mår jättebra och ungen verkar pigg.
Ska ringa vet. igen lite senare och höra, men vill inte störa riktigt än - ringde flera ggr inatt!
Vet ni även hur lång tid det brukar ta innan hon går upp för att äta (mamman alltså)? Bara så man kan hålla koll på allt som är onormalt.

Sv: Kan det bli fler?

Det kan komma fler ungar flera timmar efter den första så håll lite koll. Att hon var väldigt tjock behöver dock inte betyda att hon hade många ungar i magen. Vissa honor lägger på sig enormt trots att det bara är en unge.

Kattmamman brukar inte vilja lämna boet i början så ställ ner lite mat nära henne. Åt hon upp moderkakan har hon fått i sig näring så det räcker en stund iaf.

Sv: Kan det bli fler?

Tack för svaret! Under tiden jag var i stallet idag hade mamman varit och ätit lite och inga fler ungar har kommit. Pappa ringde vet. igen och han sa att det kan ta upp till ett par dagar emellanåt. Så vi får väl se. Kan dock inte längre känna hur det sparkar i magen, så det kanske bara blir en...

Liknande trådar

Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
423
Senast: gammalek
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Jag har observerat att vår lilla tjej på snart 2 år (12e sept) har som små nervryckningar i bakbenen när hon vilar ibland. När jag har...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: Asko
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 225
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama