Kan de vara hovböld i bägge bak?

L

Lindis

Tog in ponnyn igår och gjorde han redo. Och åkte sen med han och min stora till ridhuset. Väl där tog tjejen som skulle rida honom in honom och han gick på och verka glad. Börja skritta och även då var han framåt och fin flera var i ridhuset och ingen såg något. Så skulle tjejen börja trava och han var blockhalt :crazy: stog efter de typ på 3 ben. Ringde till en vet som har klinik men som även kommer ut men dem var inte hemma. Så valde att åka in med honom till hbg för han kan ju inte stå så här under hela helgen. Väl där så tyckte väl både ja och veterinären att de verka som en hovböld men dem hitta inget. Dem ringde till en av sina andra veterinärer som även är hovslagare men han kunde inte komma ihelgen. Så ponnyn får står där så dem kan ge han lite smärtstillande mm. Men så idag när ja var där med godis till honom så står han på 3 ben ännu fast nu är de andra bak:crazy: och är lite varm även där. Brukar dem göra så?? Eller kan han verkligen ha de på bägge bak?Har inte haft hovböld innan och veterinären hade akutfall så var inte läge att fråga:p

Sv: Kan de vara hovböld i bägge bak?

det kan vara hovböld, hovnesfraktur men mest troligt när det är båda bak är ju att han blivit sömstucken. När var hästen skodd senast?

Sv: Kan de vara hovböld i bägge bak?

hm de är ca 6 veckor sedan han blev skodd var skulle ha blivit skodd slutet på förra veckan men imed han skulle tävla så sköt vi upp de till som idag men nu blev de ju inget heller. Så tror inte de är skorna när dem klämde så visa han tydligt att de gjorde ont men när dem leta efter bölden så hitta dem ingen :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 956
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 174
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 761
Hästvård Jag vet att man inte ska spekulera men i väntan på veterinärtid kan jag inte göra annat 🫣 Hästen blev i princip blockhalt vänsterbak...
Svar
13
· Visningar
1 201
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur