WhoIsItAgain
Trådstartare
Min 19-åring som äter cellgift verkar hård i magen. Inte helt förstoppad för det kommer en liten korv men först efter att hon varit i lådan 10-20 vändor och det första gångerna inte kommer mer än lite vätska (jag tror det är som att när hon tar i så kommer det lite lite kiss). Dessutom verkar det göra lite ont då hon jamar när hon sitter där och tar i.
Ska naturligvis konsultera veterinär imorgon men superakut verkar det ju inte vara eftersom det till sist kom ut lite bajs och hon för övrigt är precis som vanligt. Men vill gärna veta om jag kan underlätta på något sätt redan nu och om det kan bero på cellgiftet?
Hon har aldrig varit så här förr.
Googlade och då kom det upp att förstoppning är ovanligt men att man kan ge tonfisk i olja eller blanda matolja i maten. Håller ni med?
Ska naturligvis konsultera veterinär imorgon men superakut verkar det ju inte vara eftersom det till sist kom ut lite bajs och hon för övrigt är precis som vanligt. Men vill gärna veta om jag kan underlätta på något sätt redan nu och om det kan bero på cellgiftet?
Hon har aldrig varit så här förr.
Googlade och då kom det upp att förstoppning är ovanligt men att man kan ge tonfisk i olja eller blanda matolja i maten. Håller ni med?