Sv: Kampistråden
Eftersom flera var överens om att även schäfer är en farlig hund så hoppas jag med..
Nuvarande schäferkillen har jag fått blandade kommentarer på. Folk mitt inne i stan har allvarligt kommit fram och frågat om det är en varg jag är ute och går med..
Barn brukar älska honom då han är fluffig. Dock har den här hunden en extremt intensiv blick och söker ansikten när vi är ute och går, många äldre gillar inte detta och säger då, "Usch, den ser så otäck ut" eller "Usch, vilken elaking".
Mammor till barn blir helt förskräckta ibland och handgripligen har slitit bort sina barn när de kommit fram för att klappa. Vad de inte vet är att min pälsboll älskar barn och är det snällaste som har gått på ett par tassar..
Här är odjuret..
Tidigare hade jag en annan schäferhane, av modell större. 72cm i manke och vägde ca 55kg, kanske mer (nej, han var inte tjock). Han var stor! Glömmer aldrig en incident på tåget, hade honom ofta med mej och han var supersnäll, låg/satt mest för sej själv, eller med sitt enorma huvud i mitt knä.
Står och väntar på att dörrarna ska öppnas, som vanligt har jag minst 1-2 meter fritt runt mej och hunden. Helt plötsligt hör jag en röst bakom mej: "Är den ilsken, för visst är det en sån där hund".. Jag svarar att, Ja, det är en hund och nej, jag hade aldrig tagit en ilsken hund på tåget. Den lilla tanten såg inte nöjd ut med svaret och backade lite till. Undrar vad hon menade med "en sån där hund"..
Och sen kan jag inte förstå varför de flesta djursjukhus frågar om hunden brukar/behöver ha munkorg hos veterinären när jag ringer och säger att jag har schäfer, men en bekant som föder upp golden aldrig får den frågan (ja, samma kliniker)..
Mvh Domino_s