Kampistråden

Poisonous

Trådstartare
För oss med livsfarliga kamphundar ;)

Här kan vi väl samlas och utbyta "lustiga" kommentarer vi får höra, reaktioner vi möter.
Vi kan samlas här och prata om hur vi aktiverar våra blodtörstiga bestar, tipsa om vart man finner lämpliga offer att attackera ( :devil: )

Men främst för att skryta om våra vackra kampisar!

Googlebild.
285534_238775482813264_211735252183954_856872_1180768_n.jpg

Senast ändrad:
Sv: Kampistråden

Jag börjar med att skryta om min.

Namn: Ailu
Ras: Amerikansk Akita
Ålder: 5 månader

Vi var på kurs i helgen "Klicker konkret" och min lilla bebis fick så mycket beröm så ni kan aldrig tro!
Instruktören var Åsa-Tova Bergh som tränade Sveriges första certifierade assistanshund av rasen Rottweiler.
Hon berömde Ailu stort, att han är helt fantastisk för sin ålder, arbetsvillig och lätt för att slappna av och lära
:love:

Tyckte väl jag kände igen namnet på hunden! Antar att du sett den fina bilden på facebooksidan :)

Den har väl förr använts till kamp i Japan? Iof har väld många raser använts till det, men "traditionellt" så var väl akitan delvis en kamphund, precis som staffen var i sitt hemland.

Var inne med vår rottweiler för några år sen, för knöl på halsen. Större djursjukhus.

Direkt när vi kom in kom kommenterna:

- Här kommer en sån som biter av/sönder armar av folk. "Dödade den inte någon också?"

Till mig sa de då: Vad sur du ser ut?

För att kolla på knölen, vår rottis "pratar" mycket, så lungande spruta, gasbinda runt munnen plus munkorg och sedan ville de att jag å min gubbe skulle hänga över hunden, ifall den vakna....

Vi sa: Aldrig mer till detta djursjukhus. Om ni förstår...Nu blev han dålig igen, för något år sen, prostata, men då hade djursjukhuset bytt ägare. Vi chansade.. Vilka människor. De visade ingen rädsla. sa att han var stor som snäll. Hunden märkte detta, var helt lugn, lite "prat". Fick kramar, pussar, ni vet...

Ja, personalen fick lite...jaja behöver inte tala om vad de fick. Nu åker jag gärna dit igen.

Senast ändrad:

Tråkig attityd :(

Vi har faktiskt inte mött några negativa reaktioner, bara positiva. Fast å andra sidan är ju Ailu ingen "typisk kampare" utan väldigt söt och fluffig.
Ingen har heller reagerat på "Akita" annat än positivt.

Jag har ju en Bullterrier och vi hade våra kompisar på besök som har en Amstaff-blandning. De lekte och härjade, och min låter ganska mycket när han leker. Så kommer det ett par och går förbi, så stannar hon och frågar om de kampar eller om de leker. Väldigt seriöst ställd fråga, hon verkade heller inte riktigt nöjd med mitt svar :meh:

Jag blev helt ställt. Jösses, vad tror folk?? Sen får jag aldrig möten när jag går ute med min vovve, alla byter sida. Alla tror att han äter ett barn om dagen för att vara nöjd!!

Vi har tyvärr alldeles för stor erfarenhet av att vara hos veterinärer med vår rottis... Men jag måste säga att hon/vi alltid blivit väldigt väl bemötta av personalen. Nu är ju hon en sån som verkligen älskar uppmärksamhet, därmed galopperar hon gärna in och hoppar upp på undersökningsbordet själv om hon får en chans. Men munkorg o dyl har det aldrig varit tal om, även om det hade varit okej för vår del om de vill ha en på.

Vi har tack och lov bara bra erfarenheter från "vår" klinik vi går till. Våra staffar tenderar att låta en hel del i väntrummet, så lite konstiga blickar från andra väntande har vi väl fått. Men varje gång vi kommer in till någon veterinär är det bara lovord. När tiken var valp och skulle ögonlysas, överöste hon veterinären med pussar och veterinären sa "den här rasen är alltid så himla kärvänlig". Från folk runtomkring är det väldigt blandat, vissa byter sida, andra vill gärna komma fram och hälsa.

Eftersom flera var överens om att även schäfer är en farlig hund så hoppas jag med..;)

Nuvarande schäferkillen har jag fått blandade kommentarer på. Folk mitt inne i stan har allvarligt kommit fram och frågat om det är en varg jag är ute och går med..:D Barn brukar älska honom då han är fluffig. Dock har den här hunden en extremt intensiv blick och söker ansikten när vi är ute och går, många äldre gillar inte detta och säger då, "Usch, den ser så otäck ut" eller "Usch, vilken elaking".
Mammor till barn blir helt förskräckta ibland och handgripligen har slitit bort sina barn när de kommit fram för att klappa. Vad de inte vet är att min pälsboll älskar barn och är det snällaste som har gått på ett par tassar..

Här är odjuret..
dscf4527_5187a64ee087c307b81db1b4.jpg

Tidigare hade jag en annan schäferhane, av modell större. 72cm i manke och vägde ca 55kg, kanske mer (nej, han var inte tjock). Han var stor! Glömmer aldrig en incident på tåget, hade honom ofta med mej och han var supersnäll, låg/satt mest för sej själv, eller med sitt enorma huvud i mitt knä.

Står och väntar på att dörrarna ska öppnas, som vanligt har jag minst 1-2 meter fritt runt mej och hunden. Helt plötsligt hör jag en röst bakom mej: "Är den ilsken, för visst är det en sån där hund".. Jag svarar att, Ja, det är en hund och nej, jag hade aldrig tagit en ilsken hund på tåget. Den lilla tanten såg inte nöjd ut med svaret och backade lite till. Undrar vad hon menade med "en sån där hund"..

Och sen kan jag inte förstå varför de flesta djursjukhus frågar om hunden brukar/behöver ha munkorg hos veterinären när jag ringer och säger att jag har schäfer, men en bekant som föder upp golden aldrig får den frågan (ja, samma kliniker)..

Mvh Domino_s

Jag har ju en Bullterrier och vi hade våra kompisar på besök som har en Amstaff-blandning. De lekte och härjade, och min låter ganska mycket när han leker. Så kommer det ett par och går förbi, så stannar hon och frågar om de kampar eller om de leker. Väldigt seriöst ställd fråga, hon verkade heller inte riktigt nöjd med mitt svar :meh:
Haha, en liknande fråga har jag också fått när min Amstaffmix lekte med sin Cane Corso kompis under ganska högljudda förhållanden med mycket "tuggande". Tror dock inte att de menade illa utan mest en blandning av okunskap och att de inte tänkte sig för. Jag hoppas inte att de på allvar trodde att hundarna slogs och vi bara stod där och tittade på.

Oj, är det en schäfer? Är den renrasig? Har alltid tyckt att den liknar en jättestor lapphund :D

Samma här! XD Han alltid tyckt att han är hemskt vacker dock - har ofta tänkt fråga i bildtråden vad han är för ras, men det har liksom aldrig blivit av.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka