kamphundnarnas respons insider

I

Icebabe_1

kollade ni på insider igår?det handlade om en hora och hennes barn,men lyssna ni på responsen telefoner dom skickade på slutet om kamphundarna?
oj vilken respons,och jag var enig med alla.
en som ringde in sa att mamman som hadde uingen som blev biten," det är det fjantigaste jag har hörd,jag blev biten som liten,och är själv hundägare idag." sa han,
jag håller med han,om ungen i så ung ålder nu BLIR rädd,då är det pgr av mamman,det går å få terapi och hjälp för att bli av med redslan,men frågan är om mamman är villig till det.det var ju hennes egen fel att ungen blev biten då hon VET att hunden inte var att lita på.men endå lämnar dom ensamma,nä.....jag h¨åller med alla som ringde in på det.

jag hörde också det... Håller med honom

Var ENORMT hundrädd när jag var liten och blev biten av en hund som ägdes av mammas och pappas kompisar...
Men mamma och pappa stärkte inte min rädsla på nått sätt utan bara tänkte på mig när hundar kom för jag fick panik... det var grannens hund som "botade" mig så henne har ja mkt att tacka för :D

Har hund nu är inte rädd får andra hundar!...

Jo, fast ett PUCKO till käring, tyckte: varför ska inte
ALLA hundar gå med hundkorg, de är väl bättre...

en hora och hennes barn,

Vilket språk! :eek: :(

Jag tycker inte om mammans åsikter alls, så jag vill inte försvara henne på något sätt. Men jag har inget till övers för folk som kallar andra hora heller. :devil: *utan leende*

Fast i det programmet handlade det ju om en hora och hennes barn :smirk: Nog för att man kan kalla det prostituerad.
Men hon själv kallar sig för hora !

Aahhh :o :o :o :o

F´låt, jag snabbläste lite och trodde ni startat ytterligare en tråd om Insider när det handlade om Kamphundar förra veckan. :crazy: Sorry!

Jag trodde Du menade mamman till Emilia (barnet som blev biten) :D

Lovar att läsa ordentligt nästa gång. :smirk:

:o Blev så ivrig, ville snabbläsa igenom allt på Buke jag missat. Har inte haft tillgång till internet på flera dagar. :mad: :o

Ja, det är hemskt! :crazy: Men ännu värre är att jag inte har tillgång till under hela helgen. :mad: Just nu sitter jag på jobbet och spanar efter chefen mellan varje rad. :o Så snabbläsning var kanske fel, hysteriläsning är nog mer rätt. :smirk: Åh , då blir det lätt fel.

Ny modemet ligger hemma och sambon har åkt utomlands idag och jag vet inte hur jag kopplar in det. :cry: :cry: :cry:

hah,jävla kärring till att säga så,då kan vell hon gå med munkorg istället :mad:

nä,men det var det som insider sa,
oansätt har jag svårt för att skriva det andra namnet.
och damen i sig själv sa ju " jag blir stolt om mina sönder köper en hora,och gifter sig med en hora"
ifölge henne är namnet helt okey.
det var inge illa ment

Jag blev biten av en rottis runt halsen som 12 år. Vist jag är LIVRÄDD för den rasen idag.
Senast hände det bara för 1 månad på en lydnadstävling en hade en rottis som vi stod och pratade med VIPS så kom han framspringandes till mig och skulle nosa på min hund.

Han snurrade in sitt koppel runt mina ben och jag slet upp min hund och bara blundade.(ja jag vet att det är fel)
Ägaren kom och tog sin hund och sen när han fick gå in i bilen kom tårana och jag var så skakis att jag tappade min egen hund!
Ägaren hade inte en chans att hålla imot när rottisen ville till min hund så han åkte efter som en vante.

Just då funderar jag på varför man skaffar en hund man inte kan hålla när den drar!
Det är som så att folk har respekt för denna ras kommer man med en stor rottis går folk undan men kommer jag med min lilla vovve på 3 kilo ler bara folk åt han!
Det ska man ha i bakhuvudet är man skaffar en rottis pittbull eller en anna vakthund

Rottisvalpar går bra men inte när dom blir stora.
Själv har jag 2 hundar idag...fast inte rottisar :)

Vad syftar du på.

Att människor som blir hundbitna som barn och därefter är hundrädda resten av livet är vanligt.
Att de som blir illa bitna som barn blir hundrädda resten av livet är ännu vanligare.

Jag har också blivit oprovocerat biten men min reflektion var att nacka hunden, jag är inte hundrädd men det gör ju inte att jag ringaktar eller förnekar de som blir/är hundrädda av bakomliggande orsaker.

P.s. Till er som reagerade mot ordvalet "hora" så var det inget ordval utan programmet som Icebabe syftade på handlade om sveriges mest kända hora/prostituerade och hennes barn.
Denna kvinna är förresten den enda prostituerade som har f-skattsedel i sitt jobb.

Väldigt få människor kan hålla en hund som väger över fyrtio kilo om hunden verkligen vill framåt. Min sambo väger runt 100 kg och är en stark bjässe, men trots det har min hane dragit omkull sambon och sprungit iväg med honom hängandes i kopplet.
Tänk då vilken kraft en hund på 70 kg besitter.

Det är alltså omöjligt att behålla de större raserna om alla ska ha hundar de kan hålla med ren fysisk styrka.
Dock får man se till att ha lydnad på sin stora hund.

Rottweilern är för övrigt ingen vakthund. Det är en brukshund.

Då ska man inte skaffa en sådan hund tycker jag för vi andra som inte vill ha sådana hundar och som är rädda för dom skall kunna gå ut och känna oss trygga!

Och jo dom är vakthundar även om dom tillhör bruksgruppen. rottisar brukar vara vakthunar till olika företag och väktarhundar=) Deras syfte i livet är att se farliga ut och vakta det var det dom skapades till från början.

Så kan man tyvärr inte se det.

Då skulle ingen hund mer än " pyttehundarna " få finnas då?
Min hund kan dra omkull mig om han vill det (schnauzer)

Även om Jadzias hund KAN dra omkull henne så betyder inte det att han gör det, tror Jadzia har full kontroll på sina hundar.

Ser oftare hundägare med små hundar som har noll koll på vad hunden är, som om en liten hund inte kan göra tillräckligt med skada :crazy:

ibland tror jag att hundvärlden är uppdelad i två "läger" där det ena är för stora hundar och det andra är för små. båda kan komma på tusen skäl till att deras variant är bäst, men egentligen handlar det bara om personligt tycke och smak. du borde kanske söka terapi för din rädsla om den plågar dig så?

jag tror inte heller att stora hundar generellt är argare än små, snarare tvärt om

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka