kamphundnarnas respons insider

jag tror inte heller att stora hundar generellt är argare än små, snarare tvärt om

Eller så är det så att en småhunds ägare ( läs vissa ) är så funtad att den inte tror att en liten hund kan göra så mycket skada :devil:

Håller med dig i det du skrev förövrigt :bow:

Så ingen ska få skaffa en större hund än en golvmopp bara för att du inte ids ta itu med din hundrädsla?

Skärp dig!
Jag är inte speciellt förtjust i bjäbbiga golvmoppar som retar både mig och hundarna till vansinne med sitt odrägliga beteende, men inte vill jag förbjuda folk att ha dem för det.
Om rottisens bakgrund kan du inte mycket heller ser jag. Rottweilern är från början en boskapsdrivande hund och inte avlad på vakt som exempelvis Dobermann. Deras syfte är inte att se farliga ut eller att vakta.
Rottweilern är avlad för bruksarbete och i Sverige är det mestadels Schäfer och malle som används som väktarhundar.

varför sitter du o skriver saker du inte vet ngt om hela tiden!? kan du inte lägga energi på att skriva om det du vet ngt om eller istället fråga de som vet hur det är, så att du också lär dig?? Det är sånna som du som gör att vissa hundraser får dåligt rykte genom att du skriver falsk fakta... o du verkar väldigt övertygande(om man nu inte vet sanningen) Men nu är det så att jag vet hur mkt fel du har ang. pitbull o Jadiza verkar ha koll på rottisen.. så varför fortsätta när du märker att du stött på folk som vet mer än dig!? varför inte ta lärdom o fråga osv.. Du kommer bara med falska påståenden.. själv är jag väldigt försiktig med att uttala mig om sådan jag inte vet ngt om... visst alla misstar sig.. o du kunde ju slänga in en fråga efter dina påståenden.. t.ex "är det inte så eller har ja förstått fel?" jaja... hoppas du inte sprider din uppfattning till fler bara... o som Jadiza sa... ta tag i din hundrädsla istället...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka