jag håller med dig! visst blir folk bitna av andra raser också (och dom allra minsta biter oftast!!) men SKADORNA blir inte på långa längder så allvarliga som när kamphundar angriper. inte ofta man hör om att någon blivit ihjälbiten av en papillon.^^
i en idealvärld får endast cesar millan äga pitbulls och allt är frid och fröjd men nu ser det liksom inte ut så.^^ varenda narkoman eller skitunge får äga och fostra hundar precis som dom vill. och det är betydligt enklare att göra en pitbull farlig än att göra en pudel farlig.
jag kommer från norge och där har kamphundar varit förbjudna i många år. och nej dom går inte under ground, har inte sett en enda i hela mitt liv. det räcker dessutom att hunden ser ut som en kamphund för att vara förbjuden, så det funkar inte att ta fram blandraser av dessa hundar heller.
tycker dom borde förbjudas här också! det finns så många trevliga raser som inte har dödskamp i generna och jag kan inte fatta varför man absolut ska envisas med att ha dessa raser?? för att det är coolt med en farlig hund? samma hur snäll man tycker att ens hund är så kommer man inte ifrån vad som ligger i dens gener. så varför ta risken?