A

Amateur

Tänkte köpa ny kamera.
Vill ha en med bra zoom minst 5 Megapix. MEN jag vill också ha en kamera som tar bilden snabbt efter att jag tryckt, inte 3 sek senare.
Någon som vet en dig.kamera som är bra på detta?
(Alltså så att det blir lättare att ta på hästar som hoppar..)

Tänker mej en kamera i 5-6' klassen.
 
Sv: Kamera?

Jag är väldigt förtjust i min kodak dx7440, men den är en/ett par prisklasser under det du önskar. :) Jag har börjat titta på en annan, nyutkommen kodakkamera, kodak p 850, den kanske är något för dig? Annars p880 kanske? Gå till cyberphoto.se för att läsa recensioner på andra kameror i samma prisklass (kodakarna är såpass nya att det inte finns några recensioner på dem ännu). Du kan också titta på konica minolta z5, men den är lite seg mellan tryck och tagen bild.
Vill du ha en riktig långzoomare? En kamera med lång zoom brukar i gengäld inte vara riktigt lika skarp som en med kortare zoomomfång.
 
Sv: Kamera?

ScissorHands skrev:

Bor där numera... läser och läser. Lite lat så fårgar jag er också :angel:

Problemet är att jag inte vet vad jag ska titta efter för att få en snabb kamera mellan tryck och bild. Fattar du vad jag menar? Vad heter det?
Lånar en kamera ibland som är en Olympus C-765. Fast det är svårt att ta bra bilder i rörelse, nästan omöjligt i ridhus...

http://se.pricerunner.com/photography/digital-cameras/198321/prices

Vad tror ni om denna?
http://se.pricerunner.com/photography/digital-cameras/363485/prices

Ska man ha kamera med egna specialbatteri eller med laddningsbara vanliga?
 
Sv: Kamera?

NeaNott skrev:
Jag är väldigt förtjust i min kodak dx7440, men den är en/ett par prisklasser under det du önskar. :) Jag har börjat titta på en annan, nyutkommen kodakkamera, kodak p 850, den kanske är något för dig? Annars p880 kanske? Gå till cyberphoto.se för att läsa recensioner på andra kameror i samma prisklass (kodakarna är såpass nya att det inte finns några recensioner på dem ännu). Du kan också titta på konica minolta z5, men den är lite seg mellan tryck och tagen bild.
Vill du ha en riktig långzoomare? En kamera med lång zoom brukar i gengäld inte vara riktigt lika skarp som en med kortare zoomomfång.


p 850 verkar bra. Ska läsa mer om den. :idea:
 
Sv: Kamera?

Ska man ha kamera med egna specialbatteri eller med laddningsbara vanliga?

Tycker det är bäst med laddningsbara AA-batterier. Skulle man av någon anledning inte ha laddade batterier, kan man ju köpa vanlig att använda.
 
Sv: Kamera?

Jag har den olympusen, och är nöjd med den.
Senan jag köpte mig ett enbent stativ, har jag inga problem med skärpan, när jag använder zoomen, eller rörelsen. Fast det blir ju inte hundra när man fotar högst upp på en läktare. Då tar jag hellre en filmsnutt, och använder korten därifrån.
Men i början var jag otroligt missnöjd med kameran....
Men efter ett par hundra bilder, och stativet, är vi numera goda vänner! ;)
Har tagit mycket bra hästbilder, då det är en fördel att vara ett stycke ifrån dem, för bra bilder!
mvh
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag tror jag behöver byta telefon. Batteriet börjar ge sig, jag måste ladda minst två gånger per dag. Det är en OnePlus 6T så den har ju...
Svar
2
· Visningar
460
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
713
Senast: Angel
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 913
Senast: sthu
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 731
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp