Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Läser ofta i tidningen Land om sådana udda djur som är till salu. Vad har man dem till egentligen? Som sällskap eller att titta på eller kan de fylla nån funktion? Lamadjur är ju ändå ganska vanliga. Kan man ha dem till något? Drar de vagnar eller går de att rida på?
Lamadjur skulle jag kunna tänka mig att de skulle kunna användas som ullproducent. Annars lär de vara bra packdjur liksom kamelen. Men jag antar att det främsta skälet att man har dem är för att titta på eller för att man ska få exotiskt kött från dem eller nåt.
Skola & Jobb
Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden.
Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Hundavel & Ras I Nederländerna finns det krav på en viss noslängd i centimeter för att få avla.
Och i Norge är det helt förbjudet att avla på cavalier.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.