Kameler, kängurur och lamadjur

mian1

Trådstartare
Läser ofta i tidningen Land om sådana udda djur som är till salu. Vad har man dem till egentligen? Som sällskap eller att titta på eller kan de fylla nån funktion? Lamadjur är ju ändå ganska vanliga. Kan man ha dem till något? Drar de vagnar eller går de att rida på?

Lamadjur skulle jag kunna tänka mig att de skulle kunna användas som ullproducent. Annars lär de vara bra packdjur liksom kamelen. Men jag antar att det främsta skälet att man har dem är för att titta på eller för att man ska få exotiskt kött från dem eller nåt.

Det kan man med hästar också så jag gissar att det inte är huvudanledningen till att man skaffar såna djur ;-)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 115
Senast: Rosett
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 191
Senast: Juli0a
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 689
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar