gnyr

Trådstartare
Hej alla kloka!

Jag är ev på g att hyra stall och hage. Stallet är mest en lada, tror det är två boxar och lite mer utrymme. Hagen är relativt stor (lagom för 4 hästar). Om jag skulle hyra är det endast det som ingår. Jag har hand om hästarna själv, med allt vad det innebär (foder etc).
Vad tycker ni är rimligt att betala i kallhyra?
 
Hur är det med el, vatten/avlopp och ev soptömning, 1ngår det eller ska du ha egna abonnemang för det?
Lite beror på hu stallet ligger i förhållande till allmänna kommunikationer och om det finns ställen att träna hästarna på inom rimliga avstånd. Men sist jag hyrde på kallhyra med el, vatten och soptömning var för 5 år sedan. Där fanns också möjlighet till sommar bete för det fanns flera hagar som ingick och det låg nära en stor stad. Då gav jag 600 per box i hyra och skötte allt själv.
 

Liknande trådar

Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
9 952
Senast: Sorgsen
·
Gnägg Här kanske finns någon eller några med erfarenhet av att ha en "sommarhäst" från en ridskola? Skulle ni vilja dela med er av hur det...
Svar
13
· Visningar
2 183
Senast: Shixle
·
Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 458
Senast: Bee
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 762
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp