Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har blivit tillfrågat att rida ett kallblod i ett montélopp om några veckor.
Ni som tävlat och ridit kallblod, är det någon större skillnad mot varmblodsmonté? Något att tänka på?
Jag tyckte inte att det var någon skillnad egentligen, men jag har ytterst begränsad erfarenhet. Som att rida ett varmblod som har lite svårt med travet. Hög check och tunga boots. Men som alltid så beror det väl på hästen.
Ja, att det går långsammare kan jag ju faktiskt lista ut själv... Jag har provridit hästen och den är rentravande och går med lätta skor så den biten ska inte vara något större problem. Jag tänkte mer utifrån hur loppen brukar kunna gestalta sig. Jag har bara sett ett kallblodsmontélopp....
hmm. det jag kan komma att tänka på såhär direkt..
Kallbloden är ofta tyngre i handen och kräver en högre check.
Det är stor risk att det blir många galopper i loppet. (=hästar överallt )
Man ska aldrig "ge upp" även om man råkat hamna väldigt långt bak. Har man en hyggligt bra häst så har man chans ändå. (inte så mkt till slutspurt för dom flesta har jag märkt, vad nu det beror på? )
Hästmänniskan
hej! jag e 12 år o är 164 i väger 40kg. är jag för stor för b ponnys? för just nu på min ridskola rider jag bara små ponnies även om jag...
Kropp & Själ Min pappa fick väldigt bra effekt på sina snarkningar med någon liten plastpryl som håller ut näsvingarna. Vet tyvärr inte exakt vad den...
Hundavel & Ras Jo jag har försökt att promota vanlig golden, som jag tycker är supertrevliga ofta och verkligen är anpassningsbara. Är själv uppvuxen...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.