kallbloden

sara_18

Trådstartare
hejsan, har lite frågor nu igen :D jag undrar när ska man börja träna kallbloden? (ålder ca) och varmbloden har ju premie loppen som 2 åringar,, när har kallbloden det? jag vet att tom tävlar dom 5-15 år men när kan man börja tävla dom i monté? sen finns det nån bra fakta sida om kallblodsträning. tacksam för svar :D

Sv: kallbloden

Kallbloden kan man tävla 3-15 år och även dom går sitt Premie som 2-åringar (fram till 31 Oktober). I Monté får dom tävla 5-15 år.

sen undrar ja, finns det nån bra kallblodshingst till avel som inte är släkt me järvsöfaks? vårat sto var tydigen släkt me järvsöfaks på nå krångligt sätt.

ja de finns många bra hingstar.. har själv 2 st ivarjefall skapliga hingstar hemma.. clay å svall ivar.. finns inge järvsöfaks blod i dom två..

Nog skulle det gå att använda Järvsöfaks på henne men han är fullbokad 08. Moe Odin är fullblokad 08-09. Men det finns många fina hingstar att välja på, kanske en son till Järvsöfaks eller Elding?
Norska Hingstkatalogen

Senast ändrad:

ja de finns många bra hingstar.. har själv 2 st ivarjefall skapliga hingstar hemma.. clay å svall ivar.. finns inge järvsöfaks blod i dom två..
Och snygga avkommor lämnar dom!:cool:
Men tyvärr var vår Moa Hits inte dräktig... Vi återkommer i vår igen, ska till vet först å undersöka varför hon kastar alt i "tar sig".

ja håller på å skriva en uppsats om kallblod. så vet någon en bra kallblods tränare och dess hemsida? hade väldigt svårt att hitta, sen när kör man in ett kallblod?

pröva www.jop.nu

Jan olov persson är väl den ledande kallblodstränaren i sverige.

Jag har en kallblodsbäbis hemma.. jag har tänkt sätta henne för vagn i vår.. alltså när hon är ett år.. fast sen får hon vila hela sommaren för att sen börja köras på hösten som ettåring

Min faster har en rad kallblodsföl och de har körts in när de varit runt ett år.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 765
Senast: Linn-Nora
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 806
Senast: Nepenthe
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 269
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar