Kalla sig stall-

S

Svanhild

Undrar hur det är om man vill kalla sig för stall- att ha ett stuterinamn är ju behäftat med en hel del krav o regler men att få kalla ett hästföretag för stall- o en fortsättning är det regler på det oxå?

Sv: Kalla sig stall-

Du får registera det som firmanamn på företaget. Finns det inte redan så lär det inte vara några problem.

Du får kalla ditt stall för "Stall Svanhild" eller till och med "Stuteri Svanhild" hur mycket du vill, oavsett om du har företag eller inte. Du kan skaffa en snajsig skylt att sätta på stalldörren, brodera det på jackor, och tapetsera ditt släp med stickers precis hur mycket du vill.

Däremot har de flesta avelsföreningar regler för hur man döper hästar. Om du t ex vill döpa ett föl till "Svanhilds Brunte" så måste du ha registrerat stuterinamn.

Om det inte inte redan finns registerat påsom firmanamn. Kan bli dyrt om man inte kollar detta innan. Precis som att man kan bli av med det om man inte registrat det och någon annan istället gör det.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 401
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 861
Senast: Inte_Ung
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 783
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 034
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar