Sv: Kalkben..

Vänligen förklara det där inlägget!

LIA

Problem med förståelsen verkar det som, OK, ska försöka visa hänsyn i fortsättningen och förklara bättre.:grin:

Så,förklarar lite nogare, även om Etotal används med kunskap, omdöme och försiktighet, så är det fortfarande ett gift som inte ska användas på höns, dessutom, vilka gifter menar du INTE ska användas med kunskap,omdöme och försiktighet?:confused:

Eh, jag är tacksam om du citerar rätt när det är "mig" du citerar! Jag har aldrig använt Etotal öht och har inte haft höns mer än 1.5 år!

'Generös' var ironiskt menat. Att behandla hönsen trots att huset är rengjort är en extra försäkran, eller hur man nu ska uttrycka det. Det finns alltid några rackars 'lusar' som överlever och lyckas ta sig till djuren. Tar de sig dit så är redan djuret 'behandlat'. Ohyran dör då där.
När mina djur fick en reaktion av etotalen ringde jag upp företaget om gör medlet för att höra vad de ändrat i preparatet. Ville kolla upp detta eftersom jag aldrg fått reaktioner innan och eftersom medlet varit borta från marknaden ett tag. De sa att det ända de lagt till var mer talk. Vet inte om det stämmer men det var vad de sa.

Den röda blodsugaren som nu inte sitter på djuret dagtid gör precis som namnet antyder, den suger blod. Är djuret utsatt av denna ohyra kan den, om den inte blir behandlad, dö av anemi.

Självklart kan man på natten gå in i hönshuset och undersöka djuren med en stark ficklampa. Om det finns 'röd lus' så går den att upptäcka. Om den har sugit blod! Har den inte gjort det är chansen mkt stor att man missar den.

Problem med förståelsen verkar det som, OK, ska försöka visa hänsyn i fortsättningen och förklara bättre.
Du har ingen anledning att kaxa upp dig. Tänk innan du skriver istället. Hur får du ihop det till att jag skulle påstått att Etotal blir mindre giftigt för att man hanterar det på rätt sätt? På vad sätt skulle giftigheten påverkas av det?

Så,förklarar lite nogare, även om Etotal används med kunskap, omdöme och försiktighet, så är det fortfarande ett gift som inte ska användas på höns, dessutom, vilka gifter menar du INTE ska användas med kunskap,omdöme och försiktighet?
För din information finns olika höga krav på användandet av bekämpningsmedel (gifter), därför mitt påpekande. Spruta Radar ställer t ex inte lika höga krav på användandet, medan det å andra sidan finns dom som ställer ännu högre krav än för Etotal.

LIA

Tänk innan du skriver istället.

För din information finns olika höga krav på användandet av bekämpningsmedel (gifter), därför mitt påpekande. .

Var du inte orolig, jag tänkte innan jag skrev och jag vet att det finns olika krav men alla gifter ska väl behnadlas med omdöme, dessutom brukar en del av de kraven du nämner vara hur människan ska förhålla sig vid användandet, inte djuret, dessutom får du det att låta som Etotal är OK till höns bara men är lite försiktig.

kl

Jag blev då inte klokare, vad rekomenderar ni som är emot det att man använder istället?

Har läst på andra trådar, och i andra råd på lite olika ställen, var o varannan kotte verkar använda det. (vilket inte gör det mindre faligt för det, om det nu är det dvs)
Iaf, Det som behövs saneras är ett hönshus, som jag kan låta vila ett par månader, funkar det? Tvättar det med virkon, kan tvätta det en gång, vänta en månad, tvätta det igen, vänta en månad, tvätta det igen och sedan använda det, dvs de två kommande månaderna är jag inte i behov av det, men sedan vid sämre väder kommer det behövas.
Slipper jag använda gift överhuvudtaget är jag tacksam för det.

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 809
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 325
Senast: Kajsalisa
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad