Kälk körning

P

pufffan

Ja, mine venner. Nu tror jag nog att Valdemar har blivit helt tokig. Han har ju varit frisk ett tag nu. Han kom förbi mig igår efter att han hade fart till stan. Med dig så hade han en sådan där fin kälke som barna åker på nu för tida. Han tyck att vi skull åke på den etter Kotte.:eek: Ja men sa jg vi kan ju ta fram släda. Nej. Han vill åke med kälke etter. Ok vi satte för Kotte med linor och allt vad det heter. Men då ville han att vi både skull åke, Du är ju skogstokier sa jag till Valdemar men han är ju envis som ena fluga. Ja,ja, vi for iväg där på kälken och det var faktiskt riktigt trevligt ena stund. Innan vi skull till och svänge ner i skoga så mötte vi ju Antonsson. Den stackarn trodde att Kotte var ute själv på vift han såg ju oss int först.Sedan titt han så myck på oss där vi satt som småbarn på kälke så det stackern for ju ner i dike. Hua vad jag kände mig dum. Där stog Valdemar och jag som två småbarn med en ponny och ena kälke.Men det gick bra och han fick opp bila. Sedan så bar det iväg till ena pulke backe där jag och Valdemar tog oss någre vänder. Det var riktigt skoj faktiskt. Det var månge år sedan jag hade så kul i ena pukle backe. Men hua vad det va jobbigt att gå uppför. Men kul hade Valdemar och jag. I dag skall jag bare ta igen mig. Det känns i kroppa att det var jobbigt i går.

Vad har ni gjort med era häster i dag?

Sv: Kälk körning

Vet du att du är den roligaste på hela bukefalos!! :love:

Själv har jag inte ridit på två veckor, det är ju kolsvart när jg kommer ut efter jobbet o banan tycker vi båda är SÅ tråkig..

Pufffan, vad skall man säga? Jag tror nog att ni är lite skogstokiga båda två.......... Hoppas att ni är försiktiga bara. Jag håller mest på att jobba mina tvååringar. Den ena skall nog till Danmark om allt går i lås.

Hej!

Vad roligt ni har! :banana: :bump:
Trots kyla, snö o mörker :D
Fast det gör mycket att hålla på när det är ljust ute!
Själv har jag ju sånt jobb så att ibland jobbar man kväll o då kan man greja med hästarna på dagen! Synd att det är ett vik bara...

Jag var ute idag och flyttade Humlan för hon hade krypit under ett balsnöre (dom stora tror att det är el men det blev väl fel nu när det jämt är så mörkt) som är spännt så att shettisarnas har egen hörna. Alla var lika förvånade när jag kom i morse. Humlan för att hon inte kom ut på nått vis (dumma stora häst :D :love: ) shettisarna för att dom mist sitt kryp in o även höet :crazy: och jag såklart att hitta henne där! :D
Men annars är det trögt, nån ridning om vintrarna blir det sällan (både ont i häcken (dålig sadel) och sitta o frysa :D)
Hästarna har inte kondition så det blir mycket skrittande *kallt* o vagnen till shettisarna krånglar och vagnen till storhästen är dålig. Men jag brukar köra släde fast det har inte kommit tillräckligt med snö än *tråkigt*
Så dom bara går i hagen, o in i hallen, på lösdrift. :)

Annars jobbar jag för det mesta, tänker ju köpa ny sele o vagn (o ny sadel men jag tar körningen först :D) så då är det till att spara, samt att bilen är halvtomhavlt skrot med en massa fel (dyra att laga ) nästan hela tiden :( *suck*

/Lisa

Jag har just varit ute på en härlig ridtur i snövädret!
Alldeles tyst i skogen, och vitt! På gärdena med vinden emot var det ju inte lika mysigt, men jag red i det varvet att jag hade längsta gärdena på vägen hem, och då med vinden i ryggen ;)

Låter som om ni hade en härlig dag, du och Valdemar! Blir lite avis, faktiskt!
Har tänkt åka kälke efter lilla russet i vinter, men just nu står hon på Ultuna med kolik :cry:

Lotta

Jag fattar inte varför ni tycker att det är så roligt med att pufffan har åkt kälke??? Det är väl många som gör? Jag håller på att träna med min korsning mest hela dagarna.

Jag ser att du inte gjort så många inlägg - om det betyder att du även är ny som läsare, så sök på pufffans tidigae inlägg, läs och begrunda. Sen kommer du nog att förstå!;)

Och välkommen hit, förresten!
Lotta

humlanotrocadero skrev:
Vet du att du är den roligaste på hela bukefalos!! :love:

Själv har jag inte ridit på två veckor, det är ju kolsvart när jg kommer ut efter jobbet o banan tycker vi båda är SÅ tråkig..
Rolig? Nej, det finns nog de som är roligare. Jag förstår int vad du mener.

åke skrev:
Pufffan, vad skall man säga? Jag tror nog att ni är lite skogstokiga båda två.......... Hoppas att ni är försiktiga bara. Jag håller mest på att jobba mina tvååringar. Den ena skall nog till Danmark om allt går i lås.
Jo, vi är försiktige. Vi har ju broms på kälke med. Men oj, vad långt hästen skall fare.Ände till Danmark. Det blir nog jobbigt för han.

Liknande trådar

P
Körning God fortsättning mine venner. Hur har eran jul vare? Min jul har varit så sagolik vacker. Alla pojka och deres barn kom till mig och...
Svar
2
· Visningar
1 129
Senast: tirnanog
·
P
Körning Vilket oväder vi har haft hoss oss. Har ni med haft det? Här har det blåst och snöet och på samme gång varit kallt. Två dager var det så...
Svar
2
· Visningar
721
Senast: LIA
·
P
Körning Hej mine venner. Valdemar ringde mig i går och vill att vi skull fare till backen idag igen. Och visst lät det trevligt. Han skull ta...
Svar
3
· Visningar
856
Senast: åke
·
P
Körning Igår så kom Valdemar förbi en runde. Vi tänkte att vi skull passe på att köre Burken ena runde. Vi sele på han Och satte han i två...
Svar
3
· Visningar
1 033
Senast: åke
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka