P
pufffan
Ja, mine venner. Nu tror jag nog att Valdemar har blivit helt tokig. Han har ju varit frisk ett tag nu. Han kom förbi mig igår efter att han hade fart till stan. Med dig så hade han en sådan där fin kälke som barna åker på nu för tida. Han tyck att vi skull åke på den etter Kotte. Ja men sa jg vi kan ju ta fram släda. Nej. Han vill åke med kälke etter. Ok vi satte för Kotte med linor och allt vad det heter. Men då ville han att vi både skull åke, Du är ju skogstokier sa jag till Valdemar men han är ju envis som ena fluga. Ja,ja, vi for iväg där på kälken och det var faktiskt riktigt trevligt ena stund. Innan vi skull till och svänge ner i skoga så mötte vi ju Antonsson. Den stackarn trodde att Kotte var ute själv på vift han såg ju oss int först.Sedan titt han så myck på oss där vi satt som småbarn på kälke så det stackern for ju ner i dike. Hua vad jag kände mig dum. Där stog Valdemar och jag som två småbarn med en ponny och ena kälke.Men det gick bra och han fick opp bila. Sedan så bar det iväg till ena pulke backe där jag och Valdemar tog oss någre vänder. Det var riktigt skoj faktiskt. Det var månge år sedan jag hade så kul i ena pukle backe. Men hua vad det va jobbigt att gå uppför. Men kul hade Valdemar och jag. I dag skall jag bare ta igen mig. Det känns i kroppa att det var jobbigt i går.
Vad har ni gjort med era häster i dag?
Vad har ni gjort med era häster i dag?