Kalciuminnehåll i Kwickbeet?

Sv: Kalciuminnehåll i Kwickbeet?

fodrar själv med kweek många i stallet med betfor, kan kika på dei kväll på säckarna och återkomma.

de har gått på semester 1v från 12.00 idag...

finns inget om de på kweek bite säcken tyvärr om att de innehåller ca.

Tack för att du kollade :bow:.

Man kan ju tycka att kalciumet inte borde skilja jättemycket. Det är ju samma produkt i botten och det borde väl inte försvinna mineraler bara för att man ångkokar betfibern?

Jag har hamnat i en ond cirkel med mineralbalansen nu när hästen är på sommarviste men han ska snart tas hem så han ska förhoppningsvis inte lida så stor skada.

varsågod. ne de tycker inte jag heller och blev lite nyfiken där, så fort Brogården kommer tillbaka från deras korta semester ska jag ringa Pia och höra så får hon ge en lång redovisning :) återkommer då. om jag förmodar skulle glömma, pm.a mig.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
659
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 459
Senast: Hgfy
·
Foder & Strö Vi har fått några jätte konstiga balar. Plastade som allt annat hö men är typ halm när man öppnar? Ser iallafall ut precis som nån...
Svar
13
· Visningar
1 020
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka