Kalciumindikator?

Ardennern

Trådstartare
Vilka erfarenheter har ni av det? Har läst att man via en sådan kan få reda på när fölning är nära förestående. Hur tillförlitlig är den? Och vart köper man en sådan?

Mycket tillförlitlig. Finns på Svevet bland annat
Angående refraktometer - Jag tror att det är olika med stona om den går att använda för att "förutspå" när det är dags för fölning. På mitt förra sto fungerade det inte. Hon hade en snabb stegring och "slog i taket", dvs över 30 en hel vecka före fölning... När hon väl fölade hade värdet sjunkit till drygt 20. Så jag har inte använt den för det syftet, men väl för att avgöra om jag bör göra foalcheck pga låg halt. Kalciumindikator har jag inte provat.

Liknande trådar

Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 372
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Hundhälsa Jag har en omplacering via en förening. Föreningen meddelade att han hade reservation för artros, vilket jag har erfarenhet av så jag...
Svar
10
· Visningar
1 185
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
811
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka