Kalciumindikator?

Ardennern

Trådstartare
Vilka erfarenheter har ni av det? Har läst att man via en sådan kan få reda på när fölning är nära förestående. Hur tillförlitlig är den? Och vart köper man en sådan?
 
Mycket tillförlitlig. Finns på Svevet bland annat
Angående refraktometer - Jag tror att det är olika med stona om den går att använda för att "förutspå" när det är dags för fölning. På mitt förra sto fungerade det inte. Hon hade en snabb stegring och "slog i taket", dvs över 30 en hel vecka före fölning... När hon väl fölade hade värdet sjunkit till drygt 20. Så jag har inte använt den för det syftet, men väl för att avgöra om jag bör göra foalcheck pga låg halt. Kalciumindikator har jag inte provat.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en omplacering via en förening. Föreningen meddelade att han hade reservation för artros, vilket jag har erfarenhet av så jag...
Svar
10
· Visningar
1 161
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
960
Senast: Kirre
·
Hundhälsa Min hund fick diagnosen idag. I morgon börjar vi med Vetoryl 20 mg han väger 9 kg och är 7 år. Har läst massa skräckhistorier på nätet...
Svar
3
· Visningar
472
Senast: Lillkin
·
Hundhälsa Vår labbe stinker i rumpan. Har läst om analsäckar men han visar inga såna syntom. Han varken slickar sig eller åker kana på rumpan...
Svar
13
· Visningar
943
Senast: Sannnu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp