A
Axelle
Oskar, min hermelinkanin, har börjat fälla vinterpälsen. Inget konstigt med det, då han gjorde det vid samma tid ifjol (han är 1,5 år gammal). I onsdags for vi (familjen) upp till Tänndalen, och så for vi hem idag. En resa på totalt 60 mil. Kaninerna (hade ju även lilltjejen med) är innekaniner, men har inte utsatts för några direkta temperaturskillnader under de här dagarna. Vi har haft samma temperatur i bilen, samt i fritidshuset som de är vana vid i mitt rum. Idag när vi kom hem, för ca en timme sedan, borstade jag igenom Osks päls för att bli av med det lösa. Då lossnar en jättetuss mitt på ryggen och han fick en nästan kal fläck på ca 2-3 cm i diameter. Den är inte helt kal utan den korta underullen sitter kvar, men det är då inte mycket att hänga i granen. Såå, vad kan då detta bero på? Kan det bero på stress då vi åkt en massa mil? Han har dock åkt en hel del bil tidigare, och verkar lugn och stabil. Visar alltså inga för ögat synliga tecken på stress..
Några idéer? Ska ringa till vet imorgon och höra mig för, men lite tips härifrån kan då inte skada..
Några idéer? Ska ringa till vet imorgon och höra mig för, men lite tips härifrån kan då inte skada..