Nej jag valde kakel på golvet.Det var fint! Men det är inte matta på golvet eller? Kändes väldigt ljust och trevligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej jag valde kakel på golvet.Det var fint! Men det är inte matta på golvet eller? Kändes väldigt ljust och trevligt.
Är ju också en lösning. Inte tänkt på att man kan blanda. Jag måste dock kolla med firman vi tänkt välja om de ens jobbar med mattor + om prisskillnaden bara är typ 10k kan vi lika gärna köra på kakel överallt. Tål att tänkas på. Vilken tillverkare är det som gjort din tapet (eller matta kanske det heter även för vägg?)?Nej jag valde kakel på golvet.
Du kan ju ha bård i samma färg som väggen. Det blir ju visserligen en skarv, men det behöver ju inte vara en mönstrad bårdAha vad synd. Hatar bård, då blir det inte våtrumsmatta. Då blev det enkelt att välja . Man kan inte specialbeställa i längre längder då?
Kombinera går på massor av sätt! Finns ju riktigt snygga våtrumsmattor idag och jag köpte nyligen hus med (nya) mattor i båda badrum. Inte alls något som drar ned priset skulle jag säga, det viktigaste är att det är relativt nytt och fräscht och inte behöver göras om.Är ju också en lösning. Inte tänkt på att man kan blanda. Jag måste dock kolla med firman vi tänkt välja om de ens jobbar med mattor + om prisskillnaden bara är typ 10k kan vi lika gärna köra på kakel överallt. Tål att tänkas på. Vilken tillverkare är det som gjort din tapet (eller matta kanske det heter även för vägg?)?
Det är tarkett, soft white heter färgen.Är ju också en lösning. Inte tänkt på att man kan blanda. Jag måste dock kolla med firman vi tänkt välja om de ens jobbar med mattor + om prisskillnaden bara är typ 10k kan vi lika gärna köra på kakel överallt. Tål att tänkas på. Vilken tillverkare är det som gjort din tapet (eller matta kanske det heter även för vägg?)?
Sant, klart man kan ha samma färg på bård och väggmaterial, det tänkte jag inte påBården är ju bara en bit tapet av samma sort så det enda som kan synas är ju möjligen att du får en skarv 2 meter upp på väggen. Men det enklaste är ju att fråga en firma som säljer varför det är så och om det går att få bitar som går hela vägen upp utan skarv. Jag valde våtrumsvägg och kakelgolv på grund av kostnaden. Vägen är vit så det man kan se är att det finns en skarv som sagt som en liten skugga på väggen 2 m upp.
Va, är du säker? Jag har lärt mig tvärtom, att kakel är sämre för att det lättare döljer fuktskador. Men det var längesen och kanske inte stämmer.Skriver lite till. Vi har två badrum, det ena renoverade vi 2019, då valde vi plastmatta i och med att huset är gammalt och riskerar att röra sig. Badrum nummer två är nybyggt (huset utbyggt) och där valde vi kakel. Jag hade inte haft något emot att ha matta igen men försäkringsmässigt var tydligen kakel bättre, ifall det blir vattenskada eller liknande. Jag kan inte svara exakt på varför det är så, min sambo har läst på men värt att höra med erat försäkringsbolag kanske?
Det har jag också lärt migVa, är du säker? Jag har lärt mig tvärtom, att kakel är sämre för att det lättare döljer fuktskador. Men det var längesen och kanske inte stämmer.
Det har jag också hört. Men ska kolla med försäkringsbolaget vad de säger.Va, är du säker? Jag har lärt mig tvärtom, att kakel är sämre för att det lättare döljer fuktskador. Men det var längesen och kanske inte stämmer.
Om du fick offert på båda sorterna (alltså en renovering med helkaklat och en med matta) vad skilde det sig i pris?Jag satte våtrumsmatta och är mycket nöjd. Ångrar inte att jag valde bort kakel
Jo men det ska vi ha, skilde bara 6000 + moms på att ha golvvärme eller inte. Är ett litet badrumNu kanske ni tänkt ha golvvärme oavsett, men det är annars en aspekt. Jag skulle starkt avråda från att sätta klinkers på ett badrumsgolv utan golvvärme. Blir svinkallt.
Det beror nog på byggnaden. Har haft klinikers utan golvvärme utan att det känns kallt. Och jag är väldigt frusen.Nu kanske ni tänkt ha golvvärme oavsett, men det är annars en aspekt. Jag skulle starkt avråda från att sätta klinkers på ett badrumsgolv utan golvvärme. Blir svinkallt.
Tjusigt!Såhär blev vårt nyrenoverade badrum med våtrumsmatta. Bilden tagen för att bården ska synas. Vi ville bryta av lite med en mörkare än vad själva stora tapeten är.
Visa bifogad fil 131580