M

Maadaa

Är på jakt efter fina kakburkar till min mamma i julklapp. Helst i plåt eller i gammeldags stil.

Har sökt på nätet men hittar inte riktigt någon fin.

Någon som har förslag? :)

Sv: Kakburkar

Jag vet att butiken Dimoda har.. Men vet inte om det finns någon i närheten av dig..

Om du är pysslig kan du göra egna kakburkar med hjälp av en plåtburk, servetter (gammeldags motiv) och lack/lim.. ;) Googla på servettdecoupage om du är intresserad av det!:)

Jag är barnsligt förtjust i gamla plåtburkar, och den här är min favorit hemma i hyllan.

29946832.jpg

Har köpt dem i en lokal inredningsbutik med lite lantlig stil.

Jag samlar på gamla plåtburkar, så om hon tycker det hade varit något - gå till loppisar och antikaffärer.

Jag vet att butiken Dimoda har.. Men vet inte om det finns någon i närheten av dig..

Om du är pysslig kan du göra egna kakburkar med hjälp av en plåtburk, servetter (gammeldags motiv) och lack/lim.. ;) Googla på servettdecoupage om du är intresserad av det!:)

Men var hittar man plåtburkar och servetterna med fina, gamla motiv?

Blossom har till exempel "neutrala" plåtburkar.. Annars kan man hitta det på loppis, auktion och så vidare.. Hittade mina som jag gav bort i julklapp förra julen på loppis..

Servetter finns det överallt, bara att googla på servettdecoupage så får man upp en hel del. I annat fall finns det mycket i gammeldags stil på olika hobbyaffärer som säljer decoupage material:)

Fördelen med detta - tycker jag - är att man kan klippa och klistra hur man vill:)

Panduro har en del plåtburkar, t.ex. Tilda-serien. Sen tror jag det finns en affär i Borgholm på Öland som har massor av plåtburkar men det kanske är för långt bort. :D

Liknande trådar

Hemmet Jag har kommit över några fina gamla trämöbler, uppskattningsvis från senare delen av 1800-talet. De är rejäla och (så gott som) hela...
Svar
3
· Visningar
293
Senast: MML
·
Hemmet Jag håller på och hjälper min mamma med att hitta en ny tvtjänst. Idag har hon Viasat som hon får in via satellit. En dyr tjänst som...
Svar
0
· Visningar
204
Senast: Nebraska
·
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
644
Senast: Hajfisk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka