käkar bambu/kattgräs

Haukur

Trådstartare
En av mina grabbar har börjat käka på min bambu... Är detta skadligt???

Sen undrar jag oxå.. detta med kattgräs (till innekatter) är d nån vits? Min pojkvän odlade lite till grabbsen men dom bara hetsåt....

Sv: käkar bambu/kattgräs

Våra kissar älskar att knapra av bambubladen. det är helt OK för kissarna alltså, men kanske värre för bambun ;). Ampelliljan går dom också hårt åt, den är ännu godare :D

Här är en sida om vilka växter man bör hålla kissarna väck från

Tack för svaret!!! Bambun skiter jag i bara kissarna mår bra:)

Jag har odlat kattgräs i omgångar men katterna är inte intresserade. Ampellilja har precis samma effekt, om du råkar ha en sån hemma.

Men problemet är att dom äter kattgräs som galningar... verkligen vräker i sig... käkar upp en nyordlad butt på 10 min... å sen ehrrm, spyr dom... hehe

Kanske är det "nyhetens behag", kanske behöver de spy om de har hår i magen?

Ett billigt sätt att odla kattgräs (som hästägare kanske ;)) är att använda havre, de gröna späda bladen fungerade precis lika bra. Läste det på en kattsida tidigare idag.

men dom spyr inga hårbollar utan bara genomskinlig vätska med gräs i:P

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
35
· Visningar
1 790
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
1 867
Senast: Lingon
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 103
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
896

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka