Känselbortfall

Ryver

Trådstartare
Någon mer som haft mkt vätska i kroppen i slutet på graviditeten och fått domningar och känselbortfall i händer och fingertoppar? Känns väldigt obehagligt. Mest i vänster hand...Hoppas det inte är något som är "farligt" utan bara otäckt...!
 
Sv: Känselbortfall

Någon mer som haft mkt vätska i kroppen i slutet på graviditeten och fått domningar och känselbortfall i händer och fingertoppar? Känns väldigt obehagligt. Mest i vänster hand...Hoppas det inte är något som är "farligt" utan bara otäckt...!

Ja, jag kunde ha lite såna känslor. Inte ofta, men ibland. Som om handen eller foten "somnade" men litegrann utan stickningarna....
 
Sv: Känselbortfall

Jag hade inte så mkt vatten men sista tre veckorna så domnade långfingret och ringfingret på högerhanden. Fingertopparna va typ avdomnade o utan känsel hela tiden. Sen domnade hela fingret några ggr om dagen.

Vet inte om det hade med graviditeten att göra, men det försvann efter förlossningen :)
 
Sv: Känselbortfall

Jag fick synbortfall i slutet av min första graviditet. var jätteobehagligt men tydligen berodde det på att jag var så enormt svullen.
 
Sv: Känselbortfall

Grattis, du har fått karpaltunnelsyndrom pga vätskan i kroppen. Det är inte farligt om du inte får väldigt ont av det, för mig gick det över några dagar efter förlossningen.
 
Sv: Känselbortfall

Det var det jag anade att det kunde vara! Skönt att höra att det brukar gå över efteråt! Nu är det ju inte så långt kvar, 12 dagar....
 
Sv: Känselbortfall

Ja, de sista månaderna under graviditeten somnade mina armar å händer hela tiden! så fort jag gjorde nått när jag använde fingrarna som att skriva eller knappa på tangentbordet eller om jag var för stilla så somnade dom. skitirriterande. men det problemet försvann i samma stund nova va ute.
Men det värsta var nog krypningarna i benen. jag kunde inte sova på nätterna pga det.
 
Sv: Känselbortfall

Jag fick karpaltunnelsyndrom i vecka 25 tror jag det var. Jag har fortfarande jätteproblem med det. Jag har oerhörd värk av det. Skall till läkaren om ett litet tag.

Jag har både dag och nattskenor att använda..
Finns att köpa på apoteket.

Jag köpte iofs mina genom ortopeden, var där och gjorde massa nervtest..
 
Sv: Känselbortfall

Fyy vad jobbigt att det inte har gått över efteråt! Jag själv har ju inte superont, men det värker en del i lederna och fingrarna är kraftlösa och topparna bedövade...
Hoppas ditt bättrar sig så småningom....
 

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
710
Senast: igbest
·
Småbarn Den här veckan har sonen fått ytterligare två affektanfall, utöver det som han fick under påskhelgen. Det senaste väntade jag mig...
Svar
11
· Visningar
2 725
  • Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: Wille
·
Gravid - 1år Eftersom jag idag gick in i en nu graviditetsvecka så läste jag i min gravidapp om vad som händer med min kropp och med Bebis. Jag har...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 734
Senast: bumpo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp