Känna av graviditet redan?

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

solen

Kan man känna av en graviditet redan ca 1 vecka efter ev befrukting? Hade ägglossning i slutet av förra veckan och vi hade sex väldigt flitigt då. :p Brukar normalt sett aldrig känna av ägglossningen, men nu har jag sedan ett par dgr tillbaka en "konstig känsla" i magen. Går lixom inte att beskriva, aldrig känt det förr. En blandning av värk & pirr, långt nere i magen, vid äggstockarna.
Är det bara önsketänkande om att vara gravid eller kan man känna av redan?
 
Sv: Känna av graviditet redan?

ja man kan känna av den på en gång. när jag plussade trodde jag att jag va i v 5+6 och då hade jag haft ömmande bröst och så en veka ungefär. sen på ultraljudet visade det sig att jag va 13 dagar efter beräkningen. har (hade) oregelbunden mens. så jag plussade alltså i v 4+0. så de innebär att jag kände av graviditeten redan i v 3.

lycka till!
 
Sv: Känna av graviditet redan?

Du kan vara gravid, eller så krånglar bara magen!! Ömma bröst kan man ha ändå, även fast man inte är gravid! Har bröstvårtorna hunnit ändra färg, dvs mörknat?
Vänta ett par veckor och gör sedan ett grav-test!!
Lycka till!! :bump:
 
Sv: Känna av graviditet redan?

antar att ditt svar va till TS?=)

Men hon skrev ingenting om ömma bröst. de va bara i magen de kändes på henne.
 
Sv: Känna av graviditet redan?

antar att ditt svar va till TS?=)

Men hon skrev ingenting om ömma bröst. de va bara i magen de kändes på henne.
Det vet jag, men ömmande bröst brukar de säga är normalt vid graviditet och jag var bara lite före. Jag har själv gått på den niten flera gånger med krånglande mage eller ömmande bröst och ville bara hjälpa!!
Jag ber om ursäkt att jag råkade trycka på fel svars knapp innan, men visst var det meningen att svaret skulle vara till trådskaparen.
 
Sv: Känna av graviditet redan?

Jag hade varit gravid i ca. 2 månader när jag kände att nått inte var som det brukar... Men jag är inte så bra kompis med min kropp och inte så lyhörd utav mig :D
 
Sv: Känna av graviditet redan?

men jag blev bara lite förvirrad. svaret stog till mig och du hade nämnt ömmande bröst. så jag trodde du blandat ihop oss på nått vis. va inget mer menat än så
 
Sv: Känna av graviditet redan?

men jag blev bara lite förvirrad. svaret stog till mig och du hade nämnt ömmande bröst. så jag trodde du blandat ihop oss på nått vis. va inget mer menat än så
Ok, det är förståeligt!! Ber om ursäkt igen om jag verkade lite retlig eller taggig!! Jag hoppas att allt löser sig till det bästa för trådskaparen!!
 
Sv: Känna av graviditet redan?

Vissa känner direkt om dom är gravida. Det är nåt med magkänslan.
Min faster har 5 barn, alltså mina kusiner, och hon har alltid vetat typ en vecka efter samlag att hon varit med barn. Det har min kära mamma berättat för mej.:angel:
Vissa kan känna, andra inte. MEN och det är MEN, om du väldigt gärna vill ha barn så kan din kropp spela dej ett spratt. Tänk på det:crazy:
 
Sv: Känna av graviditet redan?

japp. håller med där=)

Hade alla symptom i våras tror jag. men ingen bebis. månaden efter va mensen tre veckor försenad men jag hade inga symptom.

så man ska inte ha för höga förhoppningar, man blir så jävla ledsen
 
Sv: Känna av graviditet redan?

jag plussade i vecka 3+3 (har korta cykler) och jag kände redan nån dag efter befruktning att det var annorlunda men övertalade mig själv att det var önsketänkande/skendräktighet ;) Hade ägglossning vecka 1+3 ungefär.....
 
Sv: Känna av graviditet redan?

jag börjad må illa fyra dagar efter ägglosniningen. (vi körde med ägglosningstest) och vist var jag gravid:D
bara 29 dagar kvar nu till BF
 
Sv: Känna av graviditet redan?

jag svimmade 2 dagar efter befruktning och då visste jag, för jag svimmar aldrig annars.
 
Sv: Känna av graviditet redan?

jag fick ömma bröst typ två veckor innan jag plussade o då menare jag verkligen ömma. o Svullna typ. O då plussade jag bara 3 dgr efter utebliven mens
Plus att ca 1 vecka efter beräknad äl, så märkte jag att jag var grymt irriterad. Riktigt så så att jag själv tänkte att det här är ju värre än när man hade värsta pms:en
Så man kan nog känna av det tidigt. Men säkert väldigt individuellt:D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 752
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 321
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Alltså jag är 42 år, har haft jättelite mens - så jag klarar mig med trosskydd i alla fall i 8 år nu. De senaste åren har jag inte haft...
Svar
11
· Visningar
1 766
Senast: Trissa
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 008
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp