Kända ston

cili

Trådstartare
Har försökt googla fram en lista över kända ston (och då inom samtliga discipliner, inte bara galoppen), men inte lyckats. Och vad har man buke till om inte sånna problem?

Lista de kända ston du känner till, gärna även inom vilken disciplin de varit verksamma.


Rent spontant kommer jag att tänka på dessa innan det står still:

Butterfly Flip (hoppning)
Gitania (hoppning)
Ina Scot (trav)
Matiné (dressyr)
Ruffian (galopp)
 
Sv: Kända ston

Samtliga hoppning:

Mynta
Espri ? (Malin´s)
Gotha


Jisses vad kass man är på ston, hingstarna kan man alla! :o:o:o:o
 
Sv: Kända ston

Bella Donna (hopp)
Castle Forbes Libertina (hopp)
Mic Mac du Tillard (hopp)
Tamina (hopp)

Wega (fälttävlan)

Ganska klurigt att komma på inom dressyren...:crazy:
 
Sv: Kända ston

Queen L (S)
Victoria S (S senare såld till Norge f 78)
Bella Royal (N f 80) (Ända norska sto som deltagit i kval till Elitloppet)
Rosalind (US 40 talet) (finns en bok om henne, Rosalind - den oslagbara travaren, där du hittar hennes stamtavla tillbaka till Hambletonian, och även tre led på Hambletonien)
 
Sv: Kända ston

Några kända travston:

Giant Diablo
Hilda Zonett
Nealy Lobell
Peace Corps
Grades Singing
Frances Bullwark
Ozo
 
Sv: Kända ston

hur kan ni glömma Moni Maker?? :P Vad heter den lilla travaren från New Zealand? Var inte det ett sto, tävlade i samma elitlopp som peace corps om jag inte minns fel...
 
Sv: Kända ston

Kl

En av mina yttersta favoriter.
Monica Theodorescus fantastiska Renaissance Fleur.
 
Sv: Kända ston

Pialotta (hopp)

nu står det still i mitt huvud men vad hette det fantastiska dressyrstot som vann unghäst vm och sedan blev en bricka i en tvist, blev undangömd och misskött och var tvungen att avlivas? Det finns levande kloner av henne nu som används i aveln... ?
 
Sv: Kända ston

Ja! Poetin var det!

Ps. om jag minns rätt så har det fötts föl e: Totilas u: Poetin klon
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 036
Senast: sorbifolia
·
Hoppning Jag har nyligen köpt en ny häst - ett 8-årigt DV sto som blev inriden som 6-åring, dvs. inte gjort så mycket. Hon har stått ganska länge...
2
Svar
27
· Visningar
3 674
Hästmänniskan - Visste inte vart jag skulle lägga tråden, moderator får gärna flytta - Nu är det visserligen inte aktuellt för mig att skaffa häst...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: abc
·
Avel Sitter och grubblar på hur jag ska göra med hästeriet i framtiden. Så om ni nu tittar strikt ur avelsmässigt perspektiv - vilket av...
Svar
11
· Visningar
1 600
Senast: Fredag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp