Känd hoppryttares häst omkom på väg till tävling

Sv: Känd hoppryttares häst omkom på väg till tävling

detta är oxå min värsta mardröm.. Brrr... Har just renoverat min transport och förstärkt golvet dessutom, känns som en bra åtgärd.
 
Sv: Känd hoppryttares häst omkom på väg till tävling

vems häst va de som trampade igenom????? fy va hämskt..
 
Sv: Känd hoppryttares häst omkom på väg till tävling

Usch så tragiskt, undrar vilken ryttare, häst och tävling det gällde.
 
Sv: Känd hoppryttares häst omkom på väg till tävling

Finns en tråd om detta i Gnägg där man kan läsa mer spekulatinoer.
 
Sv: Känd hoppryttares häst omkom på väg till tävling

Jag hade dubbla skivor i mitt golv för att känna mig säker....verkligen hemskt att ens tänka att sånt kan hända. Stackars häst....
Men väldigt märkligt att man genomför tävlingen när ens häst dött precis. Tycker det låter känslokallt...oavsett om man behöver poängen eller inte faktiskt. :crazy:
 
Sv: Känd hoppryttares häst omkom på väg till tävling

hittade inte den tråden i gnägg :confused: uch tråkigt för ryttaren iallafall väldigt tragist.....
 
Sv: Känd hoppryttares häst omkom på väg till tävling

det är personens jobb att tävla hästar och jag tror dom som äger hästarna skiter lite i att hans häst dog.. dom vill få resultatt på sina hästar och han kan ju inte bara skita i att göra sitt jobb och riskera att förlora kunder
 
Sv: Känd hoppryttares häst omkom på väg till tävling

de är pengagalna idioter som bara vill att hästarna ska vinna för att de ska få pengar
 
Sv: Känd hoppryttares häst omkom på väg till tävling

Tragiskt!

Förstå hur hästen måste ha mått när golvet försvann? Hemska tanke!
 
Sv: Känd hoppryttares häst omkom på väg till tävling

jaha och alla tränare på ridskolor och trav osv är också idioter? Tror du att man vill jobba gratis bara för att man jobbar med sin hobby?!!
VÄX UPP!!:mad:
de är pengagalna idioter som bara vill att hästarna ska vinna för att de ska få pengar
 
Sv: Känd hoppryttares häst omkom på väg till tävling

Usch, Fick precis nyligen höra vilken häst och vilken ryttare det var.
ryttarens häst som dog har jag nämligen provridit för ca.ett år sedan. Som "tur" var enl. denne person själv så var det tur att det var dennes egna häst och inte en "lånehäst" denna person är stor inom hästsporten, Kan även säga att dennes transport som användes inte var mer än max 2 år gammalt..Men ändå, så dröjer väl inte länge fören dennes namn kommer ut. Tragiskt på en mycket fin häst!:cry:
 
Sv: Känd hoppryttares häst omkom på väg till tävling

Jag tycker ändå det är förj*vligt....därför skulle jag aldrig kunna "jobba" med min hobby om det skulle innebära att jag ska bli känslokall mot mina i detta fall arbetskamrater (hästarna som jag älskar). Om nån av mina kollegor skulle dö på mitt dagliga arbete så skulle inte ledningen kräva att vi skulle jobba mer den dagen...oavsett om företaget skulle förlora pengar. Så varför skulle inte arbetsgivaren i detta fall klara det?????
 
Sv: Känd hoppryttares häst omkom på väg till tävling

Släpet var väl minst 7 år gammalt stod det i artikeln.

Hur som helst så är det förfärligt, men även på ett nytt släp så har man ansvar att kolla golvet.

Om släpet strå ute i väder och vind, och det kommer in regn eller hästarna kissar i släpet så äter fukten snabbt upp golvet under gummimattan.
 
Sv: Känd hoppryttares häst omkom på väg till tävling

Ursäkta? Det stog ju i artikeln att släpet vaar minst 7 år gammalt?:mad:
 
Sv: Känd hoppryttares häst omkom på väg till tävling

å självklart så är juh allt som står i tidningen sant.... *suck*
 
Sv: Känd hoppryttares häst omkom på väg till tävling

ryttaren i detta fallet är inte alls käsnlokall ellr ngn sådant då jag känner båda honom och hans fru vet jag hur illa berörda de är av de som hänt...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter OS-hästen Zindane bröt benet så illa vid en holländsk tävling på lördagen att han fick avlivas.
Svar
0
· Visningar
343
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Derby-hoppningen i Hickstead skulle bli Navalo De Pohetons allra sista tävling. Klassen slutade dock på sämsta tänkbara sätt då hästen...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Niklas Jonsson siktade mot OS i Rio de Janeiro och kom med i bruttotruppen – men när hästen Caral blev skadad fick han aldrig chansen...
Svar
0
· Visningar
420
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
681
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp