Kåda i manen?

FunnyFlyer

Trådstartare
Trädkåda, ja... min donna har kliat sej på ett träd som var fullt med kåda, hur får man bort det utan att behöva klippa manen och pälsen?
några med liknande problem? eller råd och tips för att få bort det på ett lätt sätt?
Tacksam för svar!!

Sv: Kåda i manen?

Kåda är fettlösligt så du kan använda olja - tex. matolja. Du får smeta på flera gånger och gnugga lite så löses det upp allteftersom...

prova babyolja! det ska man använda om man har fått vaxrester kar på huden om man har vaxat sig... borde vara ungefär samma sak.

Som andra säger.. lika löser lika.. Använd något fettigt och flötigt.. typ matolja och ha tålamod!

när jag var mindre och hade klättrat i trär och fått kåda överallt, i håret osv. så smetade jag dit smör, då gick det bort!

du kan ju prova sånn däringa tvål å vasjutton heter den nu!!!:eek::eek:

galltvål just de:idea:

...den e super inget som är farligt och så får du inte någon "flottig" häst som med olja som också funkar...CO har den finns både flytande och fast det har jag använt på min tokstolla när hon varit å kliat sig funkar super.

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 411
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
716
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 070
Senast: Josefineeee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka