Kabaka ox FA 48/69

kicket

Trådstartare
Hej alla arabfantaster!
Denna arab är morfar till mitt korsningsto.Vad vet ni om honom?
Kicki

Sv: Kabaka ox FA 48/69

Kul! Hittade äntligen föllistor på ett par ston jag var nyfiken på. Men databasen verkar inte så uppdaterad? Min häst finns exempelvis inte med...

Bewelinn skrev:
Kul! Hittade äntligen föllistor på ett par ston jag var nyfiken på. Men databasen verkar inte så uppdaterad? Min häst finns exempelvis inte med...
Hur gammal är din häst? Det finns inga svenska hästar med efter 1999 eller 2000. Minns inte anledningen. F ö tror jag att den är rätt uppdaterad.

Carina på Silver Arabians

Jo min är en -99:a (danskfödd dock). Det verkar gå nån slags gräns där även när jag kollade olika uppfödare. Men kul att se alla hennes äldre halvsyskon. Hade ingen aning om att de var så många :) De har använt mkt ryska hingstar på hennes mamma. Synd bara att det inte är några bilder... Vore kul att se hur de blev

Är jag korkad och okunnig i engelska, eller är det så att man måste betala för att kunna söka?

Kabaka stod på Stora Benhamra i Brottby, och användes i aveln på deras ponnyston.
När jag var liten åkte jag och mina kompisar dit och red, dom hyrde ut hästarna som gick på lösdrift i en stor flock.
Man fick ett träns och fick fånga den häst man hyrt, vilket inte alltid var så lätt, sen red man barbacka för dom hade inga sadlar.
Vad jag minns så var Kabaka mycket vacker men hade ett skadat framknä som såg groteskt ut.
Ingela

Kul att veta. Mamman till min ponny är efter russ/arab(kabaka ox) och pappan är nf. Så han betäckte ett russ iaf.

Det ställde ju till det hela, att det var en betaltjänst. Men vem vet, någon gång kanske man så akut måste veta något att man bestämmer sig för att betala trots allt.

Tack för svaret ändå.

/Ida

(Nu vete fasen vilken knapp jag tog, men svaret var väl mest till Carina)

:)Lite sent svara på detta efter sex år.
Har bilder på Kabaka och många av stona han betäckte:)

Liknande trådar

Avel Så. Vi vet alla att det finns riktiga tokstollar när det kommer till avel. Jag hörde relativt nyligen en historia om en uppfödare av...
Svar
1
· Visningar
1 006
Senast: corzette
·
Avel Hej! Jag har nyligen köpt en häst som är korsning arab halvblod. Uppfödaren till denna häst säger att hon ska vara efter en arabhingst...
Svar
10
· Visningar
1 504
Senast: Centaur
·
Distans Hej på er ni som rider distans och tränar mycket hur mycket väger ni eller vad tycker ni är en ok vikt på en Arabhäst? Jag är lite sugen...
Svar
7
· Visningar
3 979
Senast: Armadillo
·
M
Avel Hej nästan direkt efter att jag köpt min ponny för 2,5 år sedan började vi fundera på hans stamtavla.Han är från holland och har nu...
Svar
1
· Visningar
892
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka