Chickengirl
Trådstartare
Min PRE-partbreed sto är nog K*k rädd.
Såhär är de.
Hon är 3år så detta e första betäckningen o den hingst jag valt är endast på naturlig betäckning.
Hon kördes till hingstägaren för 1v sedan, började brunsta lördags o gick då redan med hingsten med tanke på att de skulle få sköta de själva.
Han ville ju prata o naggas lite o följde då efter henne men hon blev ju livrädd o sprang som en tok vilket resulterade att hon åkte på rumpan under undertråden in i en annan hage i leran.
Hon togs då ifrån hingsten o får nu gå med några ston istället.
De har testat henne med hingsten varje dag men hon bara föltuggar o kniper.
Han pratar med henne o hon förstår nog inte vad de handlar om ännu.
Jag undrar lite, hon borde ju komma i högbrunst o visst brukar de släppa till hingsten då??
Har ni några tips på vad man kan göra??
jag vill inte använda språnglinor o sånt.
Mvh Cissi
Såhär är de.
Hon är 3år så detta e första betäckningen o den hingst jag valt är endast på naturlig betäckning.
Hon kördes till hingstägaren för 1v sedan, började brunsta lördags o gick då redan med hingsten med tanke på att de skulle få sköta de själva.
Han ville ju prata o naggas lite o följde då efter henne men hon blev ju livrädd o sprang som en tok vilket resulterade att hon åkte på rumpan under undertråden in i en annan hage i leran.
Hon togs då ifrån hingsten o får nu gå med några ston istället.
De har testat henne med hingsten varje dag men hon bara föltuggar o kniper.
Han pratar med henne o hon förstår nog inte vad de handlar om ännu.
Jag undrar lite, hon borde ju komma i högbrunst o visst brukar de släppa till hingsten då??
Har ni några tips på vad man kan göra??
jag vill inte använda språnglinor o sånt.
Mvh Cissi