Juvertumörer- spridning till lungor?

Blåsippan

Trådstartare
Min katt är opererad för juvertumörer två gånger, första gången skickades tumören på analys och den var godartad. Andra gången ( i somras) blev det något missförstånd så det skickades aldrig något till analys och nu har hon börjat låta (nästan som snarkning) när hon andas, speciellt när hon sover. Har ju läst att elakartade juvertumörer ofta sprider sig till lungorna och är nu väldigt orolig. Hon är pigg för övrigt. Men jag undrar om någon här har varit med om något liknande? Jag ska givetvis kontakta veterinären det minsta lilla hon blir sämre!
 
Sv: Juvertumörer- spridning till lungor?

Elakartade tumörer kan ofta sprida sig till lungorna ja.
Om katten börjar få ändrat andningsmönster skall du absolut kontakta vet för en undersökning!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 671
Hundhälsa Hej, Jag har en tik på nyss fyllda åtta år. I vintras tog hon bort två små juvertumörer och nu i somras en till. Endast tumörerna togs...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 949
Senast: Zazu
·
Hundhälsa För att göra en lång historia kort så han min lilla havanaisblandis opererats två gånger på 4 månader, först för en godartad tumör i...
Svar
5
· Visningar
2 093
Senast: Migo
·
Hundhälsa Jag har varit aktiv här förut men vill vara helt anonym nu med nytt nick. Det här är otroligt jobbigt för mig. Har en hund av en liten...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 809
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp