Juridikkunnig?

Vaggan

Trådstartare
Hejsan, jag skulle behove lite hjälp med att tolka följande mening:

" Vid betalningstillfället gällande mervärdessktt tillkommer".

Meningen är väldigt konstigt formulerad och känns som att den är
helt malplacerad i sitt sammanhang och jag förstår inte vad den innebär och behöver lite hjälp här från Buke :)

Det betyder, om jag fattar det rätt, att den aktuella mervärdesskatten som gäller vid den tid då betalningen görs är den som gäller (och ska betalas).

Att priset som finns på vad det nu är för något är utan moms. Moms enligt de regler som gäller när man betalar ska alltså läggas till på priset. Är det något vanligt som en sak, bil eller häst är det 25% som tillkommer, men det finns ju andra lägre satser också.
Meningen är kanske konstig men det är en gardering för säljare och köpare att det blir rätt momssats som används även om det skulle bli någon ändring innan varan/tjänsten är betald.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 953
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 088
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 101
Senast: lilsan
·
R
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 668
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Klippmaskin