Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kanske redan har varit uppe i tråden tidigare- men är det nån som har koll på årets julkalender?
Jag tittade på trailern på Youtube häromdagen, bara att googla SVT julkalender 2019 tyckte det ser lovande ut!Det kanske redan har varit uppe i tråden tidigare- men är det nån som har koll på årets julkalender?
Vegansk men det står "Tillsätt smör, mjölk, grädde" i den första?Baka den här!! Den blev succé även bland allätare här förra julen. Jag bakade den i form av en julgran också för extra stämning
http://www.helalf.se/2014/11/29/vegansk-mjuk-pepparkaka-med-lingonsylt/
Eller dra till med en vegansk kladdkaka med julkryddor i!
Kladdkakan såg intressant ut dock! Vad är julkryddor egentligen? Kardemumma? Hur mycket?Baka den här!! Den blev succé även bland allätare här förra julen. Jag bakade den i form av en julgran också för extra stämning
http://www.helalf.se/2014/11/29/vegansk-mjuk-pepparkaka-med-lingonsylt/
Eller dra till med en vegansk kladdkaka med julkryddor i!
Jag har liiite svårt för henne faktiskt. Fast har iofs inte sett särskilt mycket av henne och känner väl inte att det är en så stor grej för mig vem som är värd, men hade väl helst sett nån annan... men kan nog bli bra hon med .
Vegansk men det står "Tillsätt smör, mjölk, grädde" i den första?
Isåfall måste jag ha missat det! SorryI receptet om man tittar på ingredienserna står det ju att det ska vara växtbaserat grädde och mjölk, jag kan inte specifikt vegansk matlagning men jag förmodar att det är vegansk variant av grädde och mjölk @Krystalline får rätta mig om jag har fel.
En månad kvar till Lucia!Aderton dagar kvar till första advent !!
Nu har jag också sett den och jag tycker också att den verkar väldigt lovande tror att skådespelarna är perfekta i sina rollerJag tittade på trailern på Youtube häromdagen, bara att googla SVT julkalender 2019 tyckte det ser lovande ut!
Men om det är så enkelt att byta ut i recepten så får jag ju "helt enkelt" undvika de med ägg i
Jag gjorde den här för några år sedan och tänkte göra den igen för den är löjligt god (och enkel att göra):
https://www.ica.se/recept/pepparkaksrulltarta-med-farskost-och-lingon-718015/
Jag genar lite med färdigblandad pepparkakskrydda och har tidigare använt Kesella istället för färskost men ska nog testa färskost den här gången.
Den där kommer bli perfekt när vi ska ha glöggmingel! Enkel att göra och räcker till många, tack!
Eh... gör mycket. Den är försvinnande god...
Jo men jag vill inte köpa något som jag aldrig kommer att använda sedan ... kikärtorna alltså bättre att försöka undvika dem tänkte jag.Eller bara byta ut mot till exempel kikärtsspad. 1 ägg motsvarar 3 matskedar spad. Smakar inget konstigt alls. Välj såna kikärtor på tetra utan tillsatt salt bara (tex Zetas ekologiska).
Det är verkligen superlätt att baka veganska nu när det finns så mycket ersättningsprodukter. Mildas baksmör är helt veganskt till exempel, och mjölk och grädde tycker jag fungerar bra med havrebaserade varianter tex från oatly.