Jultråden 2019

20191101_151207.webp

Andra ljusdekorationen uppe! :up::love:

Jag har fyra julklappar som kom inslagna som står lite framme, jag tvingar fram lite julkänsla i novemberhösten :devil:

Jag är färdig med julklapparna! Det blir kläder till alla syskonbarn. Inte så kul kanske, men moster har ingen fantasi 🙄 Det mesta köpt på Lindex dessutom. Men det var fint och passar förhoppningsvis barnens smak.
Och nu behöver jag inte fundera mer på klappar. Det är rätt skönt.

Jag ska inte handla i år, eftersom jag troligen inte kommer hinna flytta i år och därmed inte få upp en gran. Men på designtorget har de superfina julgranskulor med Elsa Beskow tant gredelin o.s.v.
Så jag borde inte köpa det i år?

Startade precis en tråd för julrim så om någon vill ha hjälp in och skriv där så knåpar jag gärna lite på rim. Nu är det ju trots allt november redan det går fort till jul. Trodde inte det fanns någon tomtesmiley :) men det gjorde det ju fanns ju både tomtefar och tomtemor! 🎅🤶

Jag längtar tills granen ska in :) ! Det känns som en eeeeeevighet sedan jag köpte det gammaldags pyntet (flaggorna, lametta-glittret, osv), och nu ligger det och väntar i en byrålåda....... Under tiden kollar jag in smågranarna som jag har på min mark, och jag tror att jag har hittat ett lämpligt offer :D !!

Jag längtar tills granen ska in :) ! Det känns som en eeeeeevighet sedan jag köpte det gammaldags pyntet (flaggorna, lametta-glittret, osv), och nu ligger det och väntar i en byrålåda....... Under tiden kollar jag in smågranarna som jag har på min mark, och jag tror att jag har hittat ett lämpligt offer :D !!
Jag var ute idag o snek i grannens skog :D (och ja jag har tillåtelse) hittade inget offer, kändes som jag kollade mer efter älgjägare i bakhåll. :nailbiting:

Jag behöver köpa julgardiner! Har en kappa bara sedan mitt förra lilla fönster. Nu två ashöga som behöver längder.

Fick just en idé om mörkröda, hellånga i något sammetsliknande material. Hiss eller diss? Jag har högt i tak och helvitt med trägolv och extrahöga fönster tydligen. Är rädd det ska bli för mycket, min inredning är bokstavligt talat Ikea hemnes i helvitt och några rotting/trädetaljer typ. Mörkt och "murrigt" gör mig på riktigt apatisk 😅 Men vill kunna dra för och inte ha insyn pga bottenvåning, dock inget behov alls av mörkläggning.

Vill iaf inte ha mönster tror jag utan vill ha röda. Är mer materialet jag mest tänk som de vanliga i typ linnestuk. Vad tror ni?

Fick just en idé om mörkröda, hellånga i något sammetsliknande material. Hiss eller diss? Jag har högt i tak och helvitt med trägolv och extrahöga fönster tydligen. Är rädd det ska bli för mycket, min inredning är bokstavligt talat Ikea hemnes i helvitt och några rotting/trädetaljer typ. Mörkt och "murrigt" gör mig på riktigt apatisk 😅 Men vill kunna dra för och inte ha insyn pga bottenvåning, dock inget behov alls av mörkläggning.

Vill iaf inte ha mönster tror jag utan vill ha röda. Är mer materialet jag mest tänk som de vanliga i typ linnestuk. Vad tror ni?
Sammetsgardiner är :love: ! Men å andra sidan är jag rätt långt ifrån det helvita IKEA-stuket..... ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka