lisa412

Trådstartare
Det är inte riktigt dax för julpynt än. Inte hos mig iallafall. Men jag tänkte att det kunde vara roligt att se hur det ser ut hos oss när det är pyntat.

Så lägg upp bilder på ert julpyntade hem. :)
 
Sv: Julpynta

I år bor jag för trångt för att julpynta, så bilderna är från min förrförra lägenhet.
Typiskt nog fotade jag nog ingenting förra året när jag slog på stort ordentligt med gran och hela kitet :p

Julpynt001.jpg


Julpynt002.jpg


Julpynt010.jpg


Julpynt025.jpg
 
Sv: Julpynta

Har än så länge bara satt upp tre stjärnor i vardagsrummet + hängt upp vinröda sammetsgardiner (ej julgardiner mer vintergardiner och kappan är alldeles för kort så fick nöja mig med längderna) samt ställt fram några röda ljuslyktor

29873574.jpg
 
Sv: Julpynta

Jag måste haka på den här tråden! Jag äälskar julen! Alltid kul med lite ny inspiration =)

Lägger in lite bilder på vad jag har pysslat med idag. Lite tidigt än, men det är ju mörkt större delen av dygnet här upp nu så då får man passa på! :D

29895311.jpg


29895320.jpg


29895325.jpg
 
Sv: Julpynta

Köpte ett kit för att sy en julstrumpa men vet inte om det räknas som julpynt eftersom den inte är klar att sätta upp än? Men den kommer pryda kakelugnen så snart den är färdigsydd!
Var bara lite mer pyssel att knåpa ihop den än vad jag tänkt mig :angel:

Såhär ska den bli när den är klar iaf:


Och såhär långt har jag kommit:


Kommer med andra ord hinna igenom några ljudböcker till innan jag är klar :D
 
Senast ändrad:
Sv: Julpynta

Jag är inte så superförtjust i julpynt, men jag har försökt att trycka in några detaljer i mitt hem. Så här ser det ut:

dsc_1377_62404022.jpg

dsc_1380_62403981.jpg

dsc_1385_62403903.jpg

dsc_1378_62404006.jpg

dsc_1382_62403943.jpg

dsc_1383_62403929.jpg

dsc_1376_62404043.jpg

dsc_1384_62403916.jpg
 
Sv: Julpynta

Härliga tomtar!

Så här brukar mitt julköksfönster se ut!
Kk.jpg

Jag ska ta fram allt i morgon, så bilden är från förra året, men det blir nog ingen större skillnad:)
 
Sv: Julpynta

Jag slänger in lite bilder i helgen, ska ha storstädning och julpynting då! :D
 
Sv: Julpynta

Fortsättning...

DSCF3626.jpg

DSCF3627.jpg

DSCF3628.jpg

DSCF3630.jpg



Hallen:
DSCF3631.jpg


Har inte hunnit fixa bilder på köket och sovrummet (och julgranen saknar glitter), men det kommer :)
 
Sv: Julpynta

Aha, tack! Undrar hur jag ska övertala sambon att vi måste åka dit...? :D

Agapi: Men granen redan? Eller är det bilder från förra året? Fint har du i alla fall även om jag gillar att vältra mig i julprydnader. :angel:
 
Sv: Julpynta

Klädde granen igårkväll! :) Vill ju hinna njuta av den så länge som möjligt, efter jul är den ju inte lika rolig :)
 
Sv: Julpynta

Men... men... Hur gör du för att göra "jul" någon dag före julafton? Granen är ju det ultimata beviset för att "nu jäklar är julen här!" :D
 
Sv: Julpynta

KL
Idag åkte mina enorma skabbiga tomatplantor ut så att jag äntligen kunde hänga upp mina gröna panelgardiner och dra igång elementen (tomaterna har tagit upp två hela fönster och hängt ner över såna där livsfarliga el-element så jag har inte vågat).
Har inga bilder än, men jag köpte ett gäng julgranskulor i olika storlekar och hängde upp i fönstren. Lyckades såklart mosa en men de flesta överlevde. De är i olika varianter av vitt och silver, och den finaste är genomskinlig med vita träd på.
Gran tänker jag inte ha någon, och jag vill ha mer vinter- än jultema på pyntet, så mycket vitt och silver blir det.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag skulle bli jätte glad och tack sam om nån kan hjälpa mig lite fort! Men det ska finnas nån app som man kan lägga in en bild på...
Svar
0
· Visningar
311
Senast: L(i)FE
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 496
Senast: Acto
·
Tjatter Hur ser det ut? Tänker ni pynta? Tänker ni baka, eller klä ut er? Har ni köpt pumpor? Är huset ständigt hemsökt? 👻 Jag köpte första...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 818
Senast: Sassy
·
Tjatter Spinoff på trådarna och förlovnings- och vigselringar och om att bära släktingars ringar. Vad är era mest känslomässigt värdefulla...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 905
Senast: _Zacke_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp