Julklappstips

Status
Stängd för vidare inlägg.

Minelli

Trådstartare
Jag behöver tips om vad man kan ge i julklapp till ett barn på 14 månader ? Det är min brorsson och jag har ingn anning om vad ett barn i den ålderna vill leka med. Kläder tycker jag är tråkigt..
 
Sv: Julklappstips

Hoppgunga, lära gåbil/hasåkbil (bil/mc utan trampor i plast), bra böcker (tuggvänliga eller med ljud beroende på hur han är) skiva med ramsor, rim och sånger att leka (de begriper mer än vad man tror) Cykelhjälm jättebra om han inte redan har. Då menar jag en sån modell som funkar även som lekhjälm (kolla så att spännet är i grön plast gäller oavsett märke)


Sen det självklara EN PONNY!!!! :bump: :bump: :bump: :bump: :bump: klart killen ska börja rida i tid.
Om mamman protesterar sy en tandemsadel av en 1" vadmalsvojlock till westernsadel perfekt att ha dem så nära sig när man rider meddem när de är små. Glöm inte stiglädret att sätta ihop er med.
 
Sv: Julklappstips

Att bli fastspänd i en hoppgunga är nog inget för en fjortonmånaders som förmodligen redan går... ;) Men trehjuling, enkla pussel, böcker, skivor, litet album med bilder på familj och vänner så att man kan träna namn, klassiska klossar...
 
Sv: Julklappstips

En "bobbicar" !!! Min son är 1,5 år och älskar sin bil.... Vi köpte den beg på blocket,kanonfin! de slits inte så mycket så kolla där...:banana: "
 
Sv: Julklappstips

Jaaa, vår bobbicar är 30 år och fortfarande älskad - lite damagerad efter att gubben försökte dubbelparkera sin bil på den och en aning blekt men absolut något att köpa begagnad.

Träklossar i olika former är också bra grej - går inte sönder och är lättstädade.

Kombinerar man dessa så får man ett överlyckligt barn som med "full fart" kör in i sitt klosstorn med sin bobbicar
 
Sv: Julklappstips

En ponny! :)

Nä, men klossar som redan sagts annars enkla pussel, första böckerna...

Fingerfärg att kladda med kommer att älskas av barnet... kanske inte av föräldrarna.. :devil:

Annars är det ju en tacksam ålder allt ifrån bilar till dockor, de gillar ju ALLT!
 
Sv: Julklappstips

Vi kommer köpa en liten, liten stall (ladugårds) overall, typ grön och förhoppningsvis en grön keps med genomskinlig plastskärm. svärsonen är 7 månader och vi hoppas han kommer att vara ofta hos oss i stallet!:angel:

Liten pik till föräldrarna som helst vill ha dyra grejor, gärna märkes och inte har någon som helst förståelse för det där med djur...:devil:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 251
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 720
Senast: Inte_Ung
·
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 460
Senast: amsway
·
Övr. Barn Jag skulle behöva lite tips på julklapp. Det är till min systers son som är 8 år. Han säger att han vill ha "en sån låda med experiment...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hage
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp