Julklappstips

LovingLife

Trådstartare
I need some help - Vad ger man till en kille som:

...Skriver poesi
...Är buddist
...Är medial och gillar meditation, övernaturligt, etc...
...Gillar fiske
...Vars humor ligger på kiss & bajs-nivå
...Tycker om matlagning
...Älskar att resa
...Är från Irland...

Skulle vilja ge både något mer personligt som man kommer ihåg, samt någon uppskattad grej.. Tacksam för lite tips och brainstorming!

Senast ändrad:
Hahah, svar ja..:P Han är väl kanske inte den mest strikta av Buddister.. (självutnämnd i en senare del i livet)

Okej! I mina öron låter det som en konstig kombination speciellt med tanke på buddhisters generella inställning till materialismen.

Har inga bra tips, blev bara nyfiken. Ursäkta trådkap!

Okej! I mina öron låter det som en konstig kombination speciellt med tanke på buddhisters generella inställning till materialismen.

Har inga bra tips, blev bara nyfiken. Ursäkta trådkap!

Aah, ja hans inställning åt det materiella är åt det hållet också, är därför något mer användbart eller minnesvärt jag vill ge..

...Skriver poesi
...Är buddist
...Gillar fiske
...Tycker om matlagning
...Älskar att resa
...Är från Irland...

Skulle vilja ge både något mer personligt som man kommer ihåg, samt någon uppskattad grej.. Tacksam för lite tips och brainstorming!

Gillar fiske och resa, du skulle inte kunna bjuda honom på någon form utav djuphavsfiske?
Skriv en dikt om havet, skicka ut han på en båt och sedan lagar ni fångsten tillsammans. :D

Haha
Gillar fiske och resa, du skulle inte kunna bjuda honom på någon form utav djuphavsfiske?
Skriv en dikt om havet, skicka ut han på en båt och sedan lagar ni fångsten tillsammans. :D

Mycket bra tanke! Bara lite för stor present ekonomiskt än vad jag hade tänkt.. Men kanske kan ge honom ett pimpelspö istället och inviga honom i det svenska is-fisket!..;)

har 2 vänner som påminner om din beskriver, de bästa presenterna till dom hade varit ngn form av spirituell musik, en påse second hand kläder i regnbågens alla färger eller garn typ :p.

Hahah! Jättefina förslag!.. Dock är han själv medial, så att skicka honom till en seans med medium hade nog känts mer som en pik, eller som att man inte tror på hans egen förmåga.. :P

Verkligen jättesvårt, då jag skulle vilja ge honom något som ett minne av mig... Ett smycke hade kanske varit något men, det känns mer som nått att ge till mig som tjej..:P B-)

Eller bara något barnsligt som får han att skratta tills han storknar, är är liksom komikern i vänkretsen, så att göra något riktigt roligt åt honom hade varit kul det med...=)

Hm... Just nu funderar jag lite på att hitta en vit elefant åt honom och att ge som symbol med en text om vad den symboliserar - "styrka, lojalitet, kraft, tålamod, gott minne, långt liv, äktenskaplig lycka, odödlighet och visdom.

Känns inte klockrent, men ville ju ha nått han kan ha som minne..:P

Jaa, "suck"... Det är väl precis det som är det svåra.. Han är ju ingen totalt hängiven, typiskt buddist dock och uppskattar nog även det materiella i mångt o mycket. Men nu har jag i alla fall köpt ett pimpelspö och tänker att jag kan utlova en lektion i pimpelfiske en dag i vinter...:P :) Så blir det något i alla fall...

...Skriver poesi
...Är buddist
...Gillar fiske
...Tycker om matlagning
...Älskar att resa
...Är från Irland...

Jösses! Ett par Jesus-tofflor?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka