Julklappar och julbord

Kalaspinglan

Trådstartare
God morgon!

Jag hoppas ni alla hade en trevlig julafton!

Jag är "ingift" i en julgalen familj, julklappar i mass och traditioner som absolut inte får brytas. Därför fick Shumbas första jul också bli på deras villkor. Iförd tomteluva och halsduk serverades en jultallrik bestående av lite Jansson, en prinskorv, en köttbulle, ett ägg med räkor på och en liten sillbit. Med stor aptit slukade han delikatesserna och försökte tigga till sig lite mer, men fick istället sin vanliga hundmat som slank ner utan några betänkligheter.

Sedan kom tomten och gissa om Shumba tydligen varit snäll (vet inte riktigt var tomten får sina uppgifter ifrån) för han överöstes av julklappar. Pipande tuggleksaker, märgben, grisöron, en fotboll, mjukisdjur, en filt och slutligen ett "tänka-spel" där man gömmer godis under träklossar.

Hur har ni firat jul med era hundar? Får de något extra på julen?

Pinglan, som önskar en god fortsättning

Sv: Julklappar och julbord

hehe, Ludde firade sin första jul igår, det gick väll bra... var lite sugen på att äta upp all vår julmat, men icke :devil: han fick äta sin egen mat.
dock fick han ett stort tuggben, som nog var lite för stort, för han verkar inte riktigt veta hur han ska göra :D
storebror hade köpt ett pipande tuggben i plast iaf.. :d sa ludde :D

Lite smakbitar från julbordet brukar slinka ner i matskålen...och så julklappar såklart.
Hon (labbe) älskar att öppna paket, så också i år. Ett paket med hundchoklad var väldigt populärt och en gammal ärvd toffla som hon längtat efter!

Hugo och Joker fick inga paket :o
Vi firade hos en släkting och där var hundarna mer än välkomna :love:
Dom lyckades charma till sig lite prinskorv, köttbullar och potatis!

Jag tror dom var mest lyckliga över att det var så många människor som enbart fanns där för just deras skull :angel:
11 personer som kelade.. när den ena hade tröttnat så var det bara att gå till nästa person :idea:

Idag är dom lite trötta.. Hugo har lagt sig på min sida av sängen och toksover på min kudde :love:
Joker ligger och grymtar lite då och då på golvet nedanför :love:

Jodå, julafton är en högtid för vovvarna också. :angel:

Det blir både en och två prinskorv och en del köttbullar. Sedan får de en/två sillbitar. De är GALNA i sill. :smirk: Hade jag haft sill i fickan under träning/tävling så hade vi varit på SM-pallen redan. :D :D :angel:

Mina vovvar började sin julafton med lite frukost och mys, vidare till stallet där vi pysslade om hästen. Sedan vidare ut på en 3 h promenad i skogen med husse. Körde även lite dubbelrapportering för att de skulle bli extra trötta.

Sedan bar det av till mina föräldrar där vi firade. De fick en liten julbricka att smaska i sig, sedan på åt de sin vanliga mat och på kvällen vid julklappsutdelning så fick de nog ca 7 paket var. Snälla släkten :o :o Allt var inslaget i kartonger och sedan julpapper. De fick kämpa lite för att komma in, dumma matte. :devil:

Så åt de grisöron och tjurstrupe efter att ha slagits med kartongerna en stund. Somnade sedan sött och sov gott tills det var dags att åka hem.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar

Tillbaka